Actualizado 10/08/2020 14:48

Gairebé el 22% dels espanyols van comprar roba per Internet, amb una despesa mitjana anual de 128 euros

Comprar per internet
ISTOCK - Archivo

Més del 60% dels productes adquirits estaven rebaixats o en promoció

MADRID, 4 Jun. (EUROPA PRESS) -

El 21,6% dels espanyols ha comprat alguna pea txtil a través d'Internet durant el 2017, la qual cosa suposa set punts més que fa dos anys i confirma l'auge de l''ecommerce' en el sector de la moda.

En concret, la penetració és més alta en el gnere femení (26,3%), per el nombre d'homes compradors s'ha elevat del 15,1% al 16,7% al llarg del passat any, segons es desprn de la segona edició de l''Informe de la moda online a Espanya', elaborat per Modaes.es amb la collaboració de Kantar Worldpanel.

Per edats, la penetració de l''ecommerce' entre individus de 25 a 34 anys va aconseguir el 39% el 2017, i el 33,5% entre la franja de 35 a 44 anys.

Respecte a la despesa mitjana anual dels consumidors, aquest es va elevar un 19% el 2017, fins a aconseguir els 127,8 euros, respecte als 107,4 euros gastats el 2016. Els 'eshoppers' van comprar una mitjana de sis articles, enfront dels 5,3 articles del 2016, cada producte de moda adquirit a través d'Internet té un preu mitj de 21,3 euros.

D'altra banda, la freqüncia de compra va augmentar fins a les 3,3 ocasions a l'any, mentre que l'adquisició de productes rebaixats o amb promoció van guanyar fora, copant el 63,2% del total d'articles adquirits.

Unes dades que confirmen que Internet va guanyant terr en el sector de la moda a Espanya. Les vendes de la indústria en aquest canal es van elevar el 2017 fins a representar el 5,4% de la despesa total a Espanya, en comparació amb el 4% anotat l'any anterior.

Respecte a on es fan les compres, els 'retailers' tradicionals amb web prpia continuen guanyant-li terr als 'pure players', mantenint la tendncia dels últims anys. Així, les marques natives digitals van generar el 53,8% del total de les vendes de moda a través d'Internet el 2017, quan el 2012 concentraven el 78% del negoci, mentre que els 'retailers' copen ja el 46,2% del total de la facturació, després de cinc anys consecutius en augment.

No obstant aix, encara que les vendes de moda en línia guanyen fora sobre el total de la xifra de negoci del sector, redueixen el seu pes lleument sobre el total del comer electrnic a Espanya. En els nou primers mesos del 2017, aquesta taxa es va situar en un 7,6%, enfront del 8,3% registrat en el mateix període de l'any anterior, un descens que es deu al fet que l''ecommerce' en general creix a un ritme més alt.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés