MANRESA, 18 des. (EUROPA PRESS) -
La secció d'al·lèrgia del Servei de Pediatria i l'Escola de Sant Joan de Déu de la Fundació Althaia de Manresa han creat un joc multimèdia fet amb el programa JClic, de la Conselleria d'Educació de la Generalitat, amb l'objectiu d'educar els nens que tenen asma.
El joc està penjat a internet i es pot consultar a través del web de la xarxa assistencial manresana dins l'apartat Aula Althaia (http://www.althaia.cat).
Aquest joc és una eina complementària tant per als nens que tenen aquesta malaltia crònica com per als seus familiars. El programa educatiu conté la descripció de l'asma infantil, explicacions sobre el diagnòstic, els desencadenants, el tractament, la prevenció i normes de control ambiental.
La correcta administració de la medicació és una de les parts en la qual aquest joc posa un èmfasi especial. Així, es poden trobar diferents vídeos on es pot veure un nen aplicant-se els diferents tractaments.
Gràcies a aquest recurs educatiu, els nens afectats poden fer el joc a casa, com a reforç, i serveix com a eina de consulta per resoldre molts dubtes o problemes.
La Fundació Althaia, amb iniciatives com aquesta, vol promocionar l'educació per a la salut entre els seus usuaris i la societat en general. Per aquest motiu, el joc s'editarà en format CD i es donarà a les famílies dels nens afectats que segueixen el tractament a Althaia. El joc també es farà arribar als metges especialistes de tot Catalunya. En una segona fase, es distribuirà per tot Espanya.
El joc de l'asma infantil no és el primer ni tampoc serà l'últim que es produeix des de la Fundació Althaia. Mitjançant el programa JClic, el Servei d'Endocrinologia i l'Escola de la xarxa assistencial manresana també van fer dos jocs sobre la diabetis I.
En un s'expliquen els conceptes bàsics de la malaltia crònica i en l'altre conceptes més avançats. El pròxim pas serà la producció d'un nou joc multimèdia que versarà sobre l'al·lèrgia alimentària.