Publicado 22/01/2018 13:38

Facebook formarà a un milió de professionals europeus en habilitats digitals per al 2020

Facebook logo
FACEBOOK

MADRID, 22 Ene. (Portaltic/EP) -

Facebook ha anunciat aquest dilluns el programa Facebook Community Boost, una iniciativa destinada a ajudar les empreses europees a formar un milió de persones de la Unió Europea en habilitats digitals necessàries per competir al mercat laboral actual. Per a això, obrirà tres nous 'community hubs', un d'ells a Espanya.

Facebook Community Boost arrencarà amb l'obertura de tres nous 'community hubs' a Espanya, Polònia i Itàlia, amb els quals preveu formar "un milió" de persones i empresaris en tota la Unió Europea per al 2020, ha indicat la companyia a través d'un comunicat. Així mateix, ha anunciat una inversió de deu milions d'euros en innovació que aniran a parar a les seves instal·lacions d'investigació en intel·ligència artificial a França.

Aquesta iniciativa permetrà a Facebook treballar "mà a mà" amb pimes i 'start-ups' per ajudar-les a "créixer i a crear ocupació". Segons la xarxa social, les petites empreses són el "nucli" de les comunitats i creen "la majoria de les noves ocupacions a tot el món". A més, està desenvolupant programes addicionals perquè les persones adquireixin "les habilitats i recursos necessaris" per trobar treball.

Els tres nous 'hubs' de Facebook seran gestionats en associació amb organitzacions locals per oferir formació en habilitats digitals, mitjans informatius, així com seguretat en línia per a col·lectius en exclusió, ha indicat la xarxa social.

Aquests 'hubs' seguiran el model del seu centre Digitals Lernzentrum de Berlín (Alemanya), obert el passat any en col·laboració amb la ReDI School of Digital Integration, que treballa amb refugiats, ancians i altres comunitats del país per oferir cursos que van des de classes bàsiques de codificació fins a classes de desenvolupament professional.

FORMACIÓ A PROFESSIONALS, EMPRESARIS I DONES

En els pròxims dos anys, Facebook també preveu treballar amb l'empresa de consultoria tecnològica Freeformers per oferir formació a 300.000 persones del Regne Unit, França, Alemanya, Polònia, Itàlia i Espanya. Aquesta formació serà presencial per a 75.000 persones i en línia per a la resta. Cada programa de formació "s'adaptarà a la persona", de manera que algú que ja compti amb certs coneixements pugui aprendre a codificar, mentre altres començaran, per exemple, obrint un compte bancari en línia.

Des del punt de vista dels empresaris, Facebook ha garantit que oferirà "més opcions de formació", amb les quals pretén ajudar-los a expandir la seva presència digital i trobar nous clients. Això inclou formació presencial per a 200.000 petites i mitjanes empreses per al 2020, i en línia per a 150.000 companyies més.

A més, la xarxa social formarà més de 15.000 dones franceses en habilitats digitals, com a part del seu programa d'igualtat #SheMeansBusiness, que ja està present als Estats Units i Itàlia, i que arribarà a Irlanda, Espanya i Suècia al llarg del present any.

Facebook també invertirà deu milions d'euros a França per duplicar de 30 a 60 el nombre d'investigadors en el seu equip d'Intel·ligència Artificial de París i augmentar de 10 a 40 el nombre d'estudiants que desenvolupen les seves tesis al centre.

Facebook ha reivindicat que ha invertit "més de mil milions de dòlars" per donar suport a les petites empreses "a tot el món". Segons un estudi de Morning Consult en associació amb el Consell de Lisboa i la xarxa social, l'ús que fan les petites empreses de les eines digitals es tradueix en noves ocupacions i oportunitats per a les comunitats en tota la Unió Europea.

La COO de Facebook, Sheryl Sandberg, ha assegurat que les habilitats digitals ajuden les persones "a prosperar al mercat laboral i a les petites empreses a créixer i crear ocupació".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés