Publicado 28/01/2019 19:58

Facebook donar més informació sobre els anunciants polítics durant les eleccions europees

Logo Facebook
PIXABAY/CC/LOBOSTUDIOHAMBURG

MADRID, 28 Ene. (Portaltic/EP) -

Facebook ha presentat aquest dilluns noves eines de transparncia electoral de cara a les properes eleccions al Parlament Europeu, que obligaran els anunciants polítics a identificar-se prviament i a proporcionar-ne més informació, i ha anunciat també la creació de nous centres d'operacions orientats a aquestes tasques.

Les noves eines per a anuncis polítics arribaran als usuaris de la xarxa social a finals de mar, dos mesos abans dels comicis europeus que tindran lloc el dia 26 de maig, i tenen com a objectiu "prevenir la interferncia estrangera" i millorar la transparncia. Així ho ha assegurat la responsable de política pública i eleccions de Facebook a Europa, Anika Geisel, en un comunicat de la companyia.

Per publicar els anuncis electorals o relacionats amb les qüestions importants de les eleccions europees, Facebook requerir a les organitzacions responsables que confirmin la seva identitat i que proporcionin informació addicional.

Aquestes dades es mostraran a través de l'etiqueta 'pagat per', que Facebook mostrar al costat dels anuncis electorals. Aquesta funció enllaa una biblioteca en qu es mostra el rendiment de l'anunci, les seves impressions i l'edat, el gnere i la procedncia de qui ho ha vist.

La biblioteca d'anuncis de Facebook permet dur a terme recerques d'anunciants concrets i pot accedir-s'hi des del seu web. El seu ús s'estendr tant a anuncis de campanyes com a d'altres en qu no s'esmenti els candidats ni partits per que parlin sobre "assumptes importants o molt debatuts".

NOUS CENTRES D'OPERACIONS PER LLUITAR CONTRA LES 'FAKE NEWS'

A més, Facebook ha anunciat que planeja crear nous centres d'operacions enfocats a la integritat electoral durant les eleccions al Parlament Europeu, entre els quals s'inclou un a Dublín (Irlanda), que es coordinar amb la seu de Facebook a Menlo Park.

Els nous centres d'operacions "serviran com una capa addicional de defensa contra les notícies falses i la desinformació, el discurs de l'odi, la supressió de votants i la interferncia en eleccions", segons Geisel.

Per lluitar contra les publicacions considerades com a 'fake news', Facebook ha explicat el seu enfocament de tres passos, segons el qual la companyia elimina primer les publicacions que vulneren les seves polítiques, en segon lloc redueix la distribució dels posts que redueixen l'autenticitat de la plataforma sense arribar a estar prohibits, i finalment proporciona més context als usuaris.

La companyia ha destacat la seva collaboració amb les organitzacions independents revisores del contingut electoral, passant a ocultar les publicacions valorades com a 'falses' de manera externa, per reduir l'extensió de notícies falses amb motivacions econmiques.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés