Publicat 02/01/2018 11:52

Espanya és el país de la Unió Europea amb més víctimes de robatori d'identitat en l'últim any, segons l'Eurostat

Robatori d'identitat
HOCELOT


MADRID, 2 gen. (Portaltic/EP) -

Espanya és el país de la Unió Europea amb més víctimes de robatori d'identitat registrades, segons xifres de l'Oficina Europea d'Estadística (Eurostat) recollides per la companyia especialitzada en obtenció de dades d'usuari Hocelot. El 7% dels internautes espanyols ha estat víctima d'aquest delicte en els últims 12 mesos, en comparació amb la mitjana comunitària, del 4%.

El robatori o usurpació d'identitat és uns dels delictes que més ha augmentat en els últims anys, amb motiu de l'auge del món digital, ha explicat Hocelot en un comunicat. Valent-se d'estratègies fraudulentes com la pesca ('phishing'), els delinqüents són capaços de realitzar accions tals com accedir a comptes bancaris, obtenir crèdits o contractar productes i serveis fent-se passar per una altra persona.

Segons l'Eurostat, Espanya és el país de la Unió Europea amb més víctimes afectades pel robatori d'identitat. El 7% dels usuaris d'Internet del país ha sofert el robatori o abús de dades personals o informació privada durant els últims 12 mesos, una xifra que se situa per sobre del 4% de mitjana de la resta de països de l'organisme comunitari. Aquestes dades també reflecteixen que una persona triga una mitjana de 5,4 mesos a percatar-se que està sent víctima del robatori d'identitat.

Hocelot ha destacat que el robatori d'identitat no solament afecta els usuaris les dades dels quals han estat usurpades, "sinó que també té efectes negatius per a les empreses", ja que fan inversions en accions "que finalment no es materialitzen". El principal motiu després del frau d'identitat és la contractació de serveis o productes a través de comerços electrònics, fent-se passar per una altra persona. Per tant, les mateixes empreses que presten aquests serveis juguen "un paper fonamental" en la lluita contra aquest delicte.

El fundador d'Hocelot, Antonio Camacho, ha explicat que el món digital ha donat "un tomb radical" al crim, com a prova que el robatori d'identitat sigui el delicte "que més ràpidament creix en tot el planeta". Camacho ha destacat que les dades personals, especialment aquelles que donen accés a comptes bancaris o xarxes socials, han adquirit "un valor inquantificable".

Contingut patrocinat