Publicado 02/12/2019 16:50

Els serveis europeus d'emergncies reclamen més cooperació amb les companyies tecnolgiques

Funció d'alertes de seguretat en un iPhone amb iOS 12.
Funció d'alertes de seguretat en un iPhone amb iOS 12. - APPLE

MADRID, 2 Dic. (Portaltic/EP) -

L'Associació Europea de Números d'Emergncies (Eena) ha reclamat a les companyies tecnolgiques que fabriquen dispositius amb funcions de seguretat, com ara els rellotges intelligents o els assistents virtuals, que estableixin una bona comunicació i més coordinació amb el seu personal per millorar l'atenció als ciutadans.

L'associació que gestiona tots els telfons 112 a nivell europeu ha publicat aquest dilluns una carta signada juntament amb els serveis d'emergncies d'altres pasos com els Estats Units, Austrlia i Turquia.

En la carta, els serveis denuncien que en la majoria de casos "els centres d'emergncies no estan informats ni preparats per donar resposta" a les alertes emeses pels sistemes de seguretat desenvolupats per les companyies tecnolgiques.

Tot i que a través de Twitter han reconegut casos d'xit com el d'una dona alemanya de 80 anys atesa després d'una caiguda grcies al seu rellotge intelligent, els serveis d'emergncies adverteixen que "la situació actual pot tenir serioses conseqüncies per a la seguretat dels usuaris".

Així, són freqüents els casos com el que va tenir lloc el passat mes de novembre, quan el 112 espanyol va atendre una alerta automtica emesa per un dispositiu connectat, i quan van arribar al lloc que indicaven les coordenades no hi van trobar res.

Els serveis d'emergncies sovint no estan informats d'aquests nous sistemes, i "molts fins i tot se n'assabenten a les notícies", segons el document, cosa que fa que el seu personal no estigui preparat per gestionar correctament les alertes de seguretat que s'emeten i bé no spiguen com atendre-les, o bé reben dades en formats que no són capaos de llegir.

Tot i que reconeixen la importncia de la innovació i de funcions com la ubicació GPS dels dispositius, els serveis d'emergncies fan "una crida a les companyies tecnolgiques per més cooperació abans de presentar qualsevol funció de seguretat".

Com a primer pas, Eena ha establert un marc de treball conjunt per fomentar la cooperació amb els serveis d'emergncies a la qual ha convidat a unir-se a les companyies tecnolgiques i a tots els actors rellevants del sector.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés