Els serveis europeus d'emergències reclamen més cooperació amb les companyies tecnològiques

Publicado 2/12/2019 16:50:55CET
Funció d'alertes de seguretat en un iPhone amb iOS 12.
Funció d'alertes de seguretat en un iPhone amb iOS 12. - APPLE

MADRID, 2 Dic. (Portaltic/EP) -

L'Associació Europea de Números d'Emergències (Eena) ha reclamat a les companyies tecnològiques que fabriquen dispositius amb funcions de seguretat, com ara els rellotges intel·ligents o els assistents virtuals, que estableixin una bona comunicació i més coordinació amb el seu personal per millorar l'atenció als ciutadans.

L'associació que gestiona tots els telèfons 112 a nivell europeu ha publicat aquest dilluns una carta signada juntament amb els serveis d'emergències d'altres països com els Estats Units, Austràlia i Turquia.

En la carta, els serveis denuncien que en la majoria de casos "els centres d'emergències no estan informats ni preparats per donar resposta" a les alertes emeses pels sistemes de seguretat desenvolupats per les companyies tecnològiques.

Tot i que a través de Twitter han reconegut casos d'èxit com el d'una dona alemanya de 80 anys atesa després d'una caiguda gràcies al seu rellotge intel·ligent, els serveis d'emergències adverteixen que "la situació actual pot tenir serioses conseqüències per a la seguretat dels usuaris".

Així, són freqüents els casos com el que va tenir lloc el passat mes de novembre, quan el 112 espanyol va atendre una alerta automàtica emesa per un dispositiu connectat, i quan van arribar al lloc que indicaven les coordenades no hi van trobar res.

Els serveis d'emergències sovint no estan informats d'aquests nous sistemes, i "molts fins i tot se n'assabenten a les notícies", segons el document, cosa que fa que el seu personal no estigui preparat per gestionar correctament les alertes de seguretat que s'emeten i bé no sàpiguen com atendre-les, o bé reben dades en formats que no són capaços de llegir.

Tot i que reconeixen la importància de la innovació i de funcions com la ubicació GPS dels dispositius, els serveis d'emergències fan "una crida a les companyies tecnològiques per més cooperació abans de presentar qualsevol funció de seguretat".

Com a primer pas, Eena ha establert un marc de treball conjunt per fomentar la cooperació amb els serveis d'emergències a la qual ha convidat a unir-se a les companyies tecnològiques i a tots els actors rellevants del sector.

Contador