Actualizado 10/08/2018 16:36

Correus prova drons híbrids per a enviaments en zones de difícil accés o aïllades

Dron
Europa Press - Archivo


MADRID, 10 Ago. (EUROPA PRESS) -

Correus ha començat a realitzar proves amb drons 'híbrids', que combinen la doble tecnologia de propulsió avió i multirrotor, amb la finalitat de validar el seu ús per garantir enviaments a zones de difícil accés o aïllades, segons va informar la societat postal pública.

L'operadora realitza aquestes proves a les instal·lacions que l'Institut Nacional de Tècnica Aeroespacial (Inta) té a Castro Rey (Lugo), que se suma a les ja fetes a Sotres (Cantàbria) amb drons comuns per a enviaments convencionals.

Correus es consolida així com el primer operador logístic d'Espanya que fa proves en entorns reals, que l'empresa emmarca en la seva aposta per la tecnologia i per explorar les possibilitats que aquests dispositius ofereixen per millorar la prestació del servei postal i de paqueteria.

Per a aconseguir-ho, la companyia integrada a SEPI assegura treballar al costat dels principals agents espanyols i europeus del sector en el disseny d'una solució "operativa, segura i eficient" per a l'ús de drons en el transport de mercaderies, concretament, en el repartiment de petita paqueteria.

L'objectiu últim és aplicar aquesta tecnologia per millorar les capacitats de distribució i com una eina complementària a la disposició dels carters que els faciliti realitzar les seves tasques de repartiment en zones rurals de difícil accés o que queden aïllades per les inclemències meteorològiques, sense exposar la seva seguretat.

EL DRON 'HÍBRID', MÉS LLUNY I A MÉS VELOCITAT.

En el cas concret del dron híbrid, en virtut de les proves realitzades al costat de la startup espanyola Fuvex, Correus indica que presenta una autonomia més gran, que li permet volar "fins a cinc vegades" més distància que els drons convencionals, per la qual cosa pot cobrir llargs recorreguts en un sol viatge.

Així mateix, detalla que aquests drons poden arribar a una velocitat de fins a 100 quilòmetres per hora i suportar vents de fins a 40 quilòmetres per hora.

També presenten avantatges pel que fa a la navegació, atès que va definint el seu següent moviment en funció de les circumstàncies que detecti a través dels seus sensors i de les instruccions rebudes des de la base.

A més, gràcies al seu enlairament i aterratge en vertical, poden desplegar-se i deixar la càrrega a qualsevol superfície plana, sense necessitat de disposar d'una infraestructura associada, i disposen d'un espai per a càrrega configurable que permet realitzar múltiples entregues d'enviaments de diferents modalitats, bé llançant-les des d'altura o lliurant-les a terra.

Per tots aquests motius, Correus considera que aquestes aeronaus ja podrien realitzar amb seguretat tasques de transport en situacions d'emergència (medicaments, desfibril·ladors o bateries), així com repartiment en zones aïllades o de difícil accés.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés