MADRID, 7 Ene. (EUROPA PRESS) -
La facturació del comer electrnic a Espanya va aconseguir en el segon trimestre del 2018 la xifra rcord de 9.333 milions d'euros, la qual cosa suposa un 27,2% més que els 7.338 milions d'euros que va ingressar en el mateix període de l'any precedent, segons les últimes dades ofertes per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competncia (CNMC).
En comparació amb el trimestre anterior, les vendes del comer electrnic es van incrementar un 4%, perqu la seva xifra de negoci en el període comprs entre gener i mar del passat any va aconseguir els 8.974 milions d'euros.
Per sectors, les indústries amb més ingressos van ser les agncies de viatges i operadors turístics, amb el 14,8% de la facturació total; el transport aeri, amb un 11,8%; les peces de vestir, amb un 5,5%, i els hotels i allotjaments similars, amb un 5,1%.
Per la seva banda, el nombre de transaccions registrades en el segon trimestre del 2018 va aconseguir els 159,2 milions d'operacions, la qual cosa representa una pujada del 34,8% respecte als 118,1 milions del mateix període de l'any anterior.
En aquest context, el transport terrestre de viatgers i els jocs d'atzar i apostes lideren el rnquing per compravendes, amb un 7,7% i un 7% del total, respectivament. A continuació, se situen la venda de discos, llibres, diaris i papereria amb un 6% i les activitats annexes al transport amb un 5,5%.
Quant a la segmentació geogrfica, els llocs web de comer electrnic a Espanya van acumular el 52,4% dels ingressos en el segon trimestre del 2018, dels quals un 19,2% procedeixen de l'exterior, mentre que el 47,6% restant corresponia a compres amb origen a Espanya a webs a l'exterior.