MADRID, 23 Nov. (EUROPA PRESS) -
El 29,5% dels consumidors digitals ja paga amb el mòbil a botigues físiques, sent les aplicacions dels bancs les favorites per realitzar aquestes transaccions, segons el Baròmetre de Pagaments Digitals de Mastercard realitzat per Inmark Europa el 2017.
Altres dades recollides en aquest estudi és l'augment en el nombre d'usuaris que empra targetes 'contactless' en pagar als comerços, que creix del 34% de l'any passat al 52% actual. D'altra banda, malgrat que un 68% dels enquestats coneix el sistema de pagaments amb el mòbil, només el 40% dels mateixos compta amb un mòbil amb la tecnologia NFC, necessària per a aquestes transaccions.
L'estudi indica que el 33% dels seus usuaris usa aplicacions de pagament en botigues físiques almenys una vegada per setmana, mentre que el 16%, tots o gairebé tots els dies, i el 27%, una vegada al mes. Quant a l'import a pagar, el 43% va respondre utilitzar-les per a qualsevol quantitat, el 26% només per a imports inferiors a 20 euros, el 22% per a transaccions que no excedeixin els 50 euros, i el 8,6% només per a compres de més de 200 euros.
El 51% dels consumidors digitals prefereix l'empremta dactilar o una altra autenticació biomètrica per sobre d'altres formes d'identificació. La seguretat és el principal motiu per decantar-se per un mètode o un altre, seguit de la comoditat, la practicitat i la rapidesa.
La directora general de Mastercard Espanya, Paloma Real, afirma que el pagament digital ja és una realitat "gràcies al bon fer dels diversos actors de la indústria", encara que reconeix que cal "seguir treballant" en aquesta infraestructura per mostrar als consumidors "els avantatges d'un mètode que és segur, còmode i fiable, i un bon instrument" amb el qual, a més, és possible "controlar millor la despesa".
EL 73% PREFEREIX UTILITZAR L'ORDINADOR A l'HORA DE COMPRAR 'ONLINE'
L'estudi també reflecteix que el 73% dels clients digitals prefereix utilitzar l'ordinador a casa a l'hora de realitzar les compres 'online', si bé el telèfon mòbil guanya terreny, i és ja el dispositiu preferit pel 17% (11,8 punts percentuals més que fa dos anys seguit de la 'tablet' amb el 6%.
Les principals raons per no utilitzar el mòbil són la grandària de la pantalla (52%), que les pàgines no estan adaptades (40%), problemes amb la connexió (18%), complicacions amb la navegació, (13%), i sensació d'inseguretat (12%).
Aquest informe també analitza l'ús de 'wallets' digitals com Masterpass en aquestes transaccions, i mostra que aquests mètodes de pagament són coneguts pel 99% dels clients digitals i que el 87% de la mostra ha pagat a través d'algun.
A l'hora de realitzar transaccions 'online', la biometria torna a ser el mètode preferit d'autenticació a causa de la seva seguretat, encara que segueixi sent la identificació per SMS l'opció més utilitzada.
En aquest sentit, la directora de MasterCard a Espanya afirma que la seguretat ocupa "un lloc principal" en les innovacions que desenvolupen a la firma, de tal manera, que "no contemplen el desenvolupament" de cap solució que "no asseguri els estàndards més estrictes de fiabilitat i protecció".
En aquesta línia va néixer ID Check, un servei que permet identificar al propietari de la targeta a través de les seves empremtes dactilars o el reconeixement facial, i que ja està disponible per a la seva contractació per als emissors d'Espanya i en altres 11 mercats d'Europa", afirma Real.
L'estudi revela que els pagaments P2P (entre persones) ja són coneguts pel 66% dels consumidors digitals, no obstant això tan sols el 16% afirma utilitzar-los, una mitjana de 5,36 vegades a l'any i amb una mitjana de transacció de gairebé 48 euros, uns 255 euros anuals.