Publicado 21/03/2019 11:19

Brusselles demana a les xarxes socials que aclareixin el seu control de publicitat política abans de les europees

UE.- Bruselas pide a redes sociales que aclaren su control de publicidad polític
PIXABAY - Archivo

BRUSSELLES, 21 Mar. (EUROPA PRESS) -

La Comissió Europea ha valorat aquest dimecres alguns avanos per part de Facebook, Twitter i Google per contribuir a la transparncia de la campanya electoral i la integritat de les properes eleccions europees del maig per ha tornat a deixar-los clar que necessiten fer "més esforos" i aportar més informació per poder avaluar el seu control sobre la publicitat política i les seves accions contra els bots i els comptes falsos, entre d'altres.

"Es necessita més informació sistemtica perqu la Comissió avalu els esforos de les plataformes en línia per controlar l'emplaament de publicitat i entendre millor l'eficcia de les seves accions contra els bots i els comptes falsos", han avisat el vicepresident del Mercat Digital Únic de l'Executiu comunitari, Andrus Ansip, així com les comissries de Justícia, Vera Jourová, i de Societat i Economia Digital, Mariya Gabriel, després de la reunió que van mantenir aquest dimarts amb els representants de les plataformes.

L'Executiu comunitari ha "pres nota" del compromís de Facebook, Twitter i Google que les seves eines per avaluar la transparncia de la publicitat política "estaran operatives abans de les eleccions europees de maig", la qual cosa permetr que "els votants s'informin de manera fiable durant tot el període electoral i més enll" i que representa, al seu parer, "un assoliment substancial" tenint en compte el termini breu que queda per ha insistit que les eines han d'estar disponibles "en tots" els pasos i no només en alguns.

També han reconegut que les seves iniciatives per contribuir en "la integritat de les eleccions" van "més enll" dels compromisos voluntaris que van assumir.

Facebook, Twitter, Google i Mozilla es van comprometre l'octubre del 2018 a través d'un Codi de Conducta voluntari a garantir, per exemple, la transparncia sobre la publicitat política, inclosa la possibilitat de fer pública la identitat dels patrocinadors i la quantitat abonada pels anuncis i a diferenciar-la clarament de la informació.

També van acceptar establir polítiques clares per identificar la identitat i l'abús dels bots en els seus serveis a la UE i invertir en mitjans tecnolgics per prioritzar, autenticar i autoritzar informacions en motors de cerques o canals de distribució automatitzada, segons sigui apropiat i per bloquejar els comptes falsos.

A més de reclamar més informació a les plataformes per poder avaluar el control sobre la publicitat política i les seves accions contra els bots i els comptes falsos, l'Executiu comunitari també els reclama que garanteixin l'accés als investigadors acadmics i als especialistes de verificació "a la informació en viu en llocs web públics, transmissions en directe i altres serveis" per també "a dades sobre comptes falsos que han identificat i retirat".

Quant a Facebook, ha informat que ha pres accions per retirar tres xarxes de comptes falsos al Regne Unit, Romania i Moldvia i que ha retirat en total 1.200 milions de comptes falsos durant els darrers tres mesos del 2018, alhora que ha ampliat a Espanya la seva xarxa de verificadors d'informació, que cobreix ja nou pasos.

La Comissió retreu a Twitter que no hagi informat de cap acció al febrer per millorar el control dels anuncis i subratlla que la seva política de control d'anuncis polítics només es limitar a les eleccions europees. També critica que no hagi informat de les accions per contribuir a la integritat de les eleccions i protegir els seus serveis contra la manipulació, per exemple per comptes automatitzats maliciosos o spam.

Google ha actuat contra més de 20.600 comptes de Google Ads a la UE, 1.603 d'ells a Espanya, que ometien informació important i contra 5.501 comptes, inclosos tres d'Espanya, que replicaven continguts d'una altra font sense valor afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés