Publicado 14/02/2018 20:05

El bloquejador d'anuncis de Chrome arribarà aquest dijous i se centrarà en publicitat a pantalla completa i animada

Google Chrome
PIXABAY

MADRID, 14 Feb. (Portaltic/EP) -

La companyia tecnològica Google implementarà aquest dijous una funció d'eliminació d'anuncis intrusius en el seu navegador web Chrome. Per a això, el programa detectarà quins llocs cometen incompliments de bones pràctiques, com l'ocupació de publicitat a pantalla completa o animada, i bloquejarà els anuncis que aquests tractin d'enviar.

Google ha confirmat que la funció de protecció contra anuncis web intrusivos per a Chrome, anunciada el passat mes de juny, serà implementada aquest dijous. La companyia nord-americana ha emès un comunicat aquest dimecres on ha precisat les claus i el funcionament d'aquest servei.

En col·laboració amb l'organització Coalition for Better Ads, Google va realitzar una enquesta a 40.000 internautes nord-americans i europeus, per precisar quines experiències publicitàries 'online' eren més intrusives. En concret, la mostra va assenyalar als anuncis de tipus 'presticial', entesos com aquells que ocupen tota la pantalla i bloquegen el visionat del contingut, i els animats en format 'flaix'.

ENQUESTES I AVALUACIONS A LLOCS WEB

Google ha agrupat els paràmetres de bones pràctiques publicitàries sota l'etiqueta Better Ads Standards. La companyia ha precisat que "la majoria" d'experiències problemàtiques que "violen" aquests estàndards "són controlats pel propietari del lloc", per la qual cosa ha cercat que el seu navegador avaluï el seu compliment, informe de problemes i elimini aquells anuncis que mantinguin una experiència negativa.

Aquest procés d'avaluació, com ha explicat Google, es realitza a partir d'una mostra de pàgines del lloc. En funció del grau de compliment, cada web és etiquetada com 'Passing' ('Compleix'), 'Warning' ('Atenció') o 'Failing' ('Incompleix'). Els responsables de les pàgines poden accedir a un informe detallat dels incompliments específics d'aquests estàndards de Google des de la seva Consola de Cerca, així com sol·licitar una nova revisió.

ALERTES A l'USUARI

La companyia ha explicat que quan Chrome accedeix a una pàgina web, el seu filtre d'anuncis comprova primer si pertany a un lloc que incompleix els estàndards Better Ads. Si és el cas, el navegador comprova si les sol·licituds de connexió estan incloses en una llista de patrons vinculats amb la publicitat, i bloquejarà l'anunci si hi ha una coincidència, notificant d'aquesta acció a l'usuari.

El missatge mostrat apareixerà, en el cas de la versió d'escriptori del navegador, en forma d'icona en la barra d'adreça, d'igual forma que ho fa actualment el bloqueador de finestres emergents. En l'edició per Android d'aquest 'programari', la notificació serà vista en una barra que apareixerà en la part inferior de la pantalla. Els avisos de Chrome inclouran una opció per habilitar tots els anuncis en aquest lloc web.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés