Barcelona obté un 8,42 a Internet en atractius turístics, allotjaments i restauració, segons iRON

Publicado 26/9/2018 11:54:28CET
Exterior de la basílica de la Sagrada Família de Barcelona
SAGRADA FAMÍLIA - Archivo

L'índex analitza més de 4 milions d'opinions en línia de més de 15.000 recursos turístics de la ciutat

BARCELONA, 26 Sep. (EUROPA PRESS) -

Barcelona ha obtingut una valoració de 8,42 sobre 10 en l'Índex de Reputació Online iRON 2018, que analitza més de quatre milions d'opinions en línia de més de 15.000 recursos turístics de la ciutat en les principals plataformes d'Internet, ha informat aquest dimecres l'Ajuntament en un comunicat.

L'índex monitoritza tres sectors: els atractius turístics, en els quals la capital catalana ha obtingut un 8,91; els allotjaments, amb un 8,24, i els restaurants, amb un 8,13, unes dades que sorgeixen del treball de l'Observatori de Turisme de Barcelona (OTB).

En aquest sentit, l'OTB, integrat per l'Ajuntament de Barcelona, el consorci de Turisme de Barcelona i la Diputació de Barcelona, ha fet el 'Monitor de reputació online de Barcelona Ciutat 2018', i una versió per al global de les comarques de Barcelona.

Entre les recomanacions d'atractius turístics, destaquen les de recursos culturals, amb un 8,92 i que representen el 67% de les valoracions en aquest àmbit, i dins de la categoria ressalta la Sagrada Família, amb 150.000 opinions i un iRON de 9,37, seguit del Park Güell, amb un iRON de 8,62 i 100.000 opinions.

En concret, el consistori ha subratllat la "notable aportació" del patrimoni modernista, que acumula més de 375.000 opinions, i que també atorga un 9,26 a la Casa Batlló i un 9,41 al Palau de la Música.

Així mateix, l'índex destaca l'"elevada valoració" dels museus, com el Museu d'Història de la Ciutat, amb un iRON de 8,98; el Cosmocaixa, amb un 9,22, i el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) amb un 9,13, i en els quals els dos últims acumulen més de 20.000 opinions.

Juntament amb les icones arquitectòniques i culturals, Barcelona també obté un gran volum d'opinions als principals espais urbans, com el barri Gòtic, el Born i Ciutat Vella, a més de la muntanya de Montjuïc, que acumula 125.000 opinions d'usuaris i una puntuació de 8,71.

PUNTUACIÓ SEGONS EL PAÍS D'ORIGEN

L'Ajuntament ha detallat que l'anàlisi del 'big data' obtingut amb el 'Monitor de reputació online de Barcelona Ciutat 2018' ha permès obtenir informació dels mercats emissors i identificar particularitats de cada segment d'origen dels turistes.

Mentre els turistes russos i xinesos mostren una elevada satisfacció en els tres sectors analitzats --allotjaments, restaurants i atractius--, els visitants locals o nacionals valoren en menys mesura els restaurants, així com una puntuació comparativament més baixa dels atractius turístics per part dels visitants nòrdics.

L'estudi iRON també ha detectat més de 4,2 milions de valoracions i recomanacions relatives a la capital catalana, unes opinions que han crescut un 28% entre el 2017 i 2018, i que situen Barcelona en la quarta posició de les ciutats que més creixen en contingut generat pels turistes, només superada per Madrid, Praga i Viena.