MADRID, 8 Feb. (Portaltic/EP) -
Apple ha demanat als desenvolupadors de les aplicacions per a iOS de grans empreses que deixin d'utilitzar l'eina Glassbox, utilitzada per Air Canada, Hollister i Expedia entre d'altres, per analitzar els usuaris a través de captures de pantalla, i ha amenaat amb eliminar-les de l'App Store.
L'advertiment d'Apple respon el cas del servei d'anlisi Glassbox, que segons es va descobrir recentment és utilitzat per almenys sis grans empreses en les seves apps iOS, entre les quals es troben Abercrombie&Fitch, Hollister, Air Canada, Expedia, Singapore Airlines i Hotels.com.
Glassbox utilitza les aplicacions iOS per monitorizar l'ús que fa l'usuari del dispositiu i així analitzar la seva experincia. La realització de captures de pantalla, a més de fer-ho sense informar els usuaris, va poder exposar dades sensibles dels usuaris com identitats de passaport i de targetes de crdit, segons The App Analyst.
Com ha informat un portaveu d'Apple a TechCrunch i ha confirmat la companyia a Europa Press, Apple ha notificat a les empreses que vulneren amb les seves aplicacions la normativa de l'App Store, que requereix que un usuari doni el seu consentiment exprés abans que una app gravi la pantalla del seu dispositiu.
De no eliminar o posar al dia els permisos de les seves aplicacions, els desenvolupadors s'exposen al fet que Apple les elimini de l'App Store en un termini de menys d'un dia, segons ha comunicat a les empreses afectades.
Des de la companyia de Cupertino han recordat que les polítiques de l'App Store "requereixen que les aplicacions sollicitin consentiment explícit dels usuaris i indiquin de manera clara i visual quan gravar, registrar o recopilar l'activitat de l'usuari", i han advertit també que "si és necessari prendren mesures immediates".