Publicado 11/06/2019 17:18

Amazon, la marca més valuosa del món després de desbancar Google i Apple

Logo de Amazon
AMAZON - Archivo

MADRID, 11 Jun. (EUROPA PRESS) -

Amazon s'ha convertit en la marca més valuosa del món després de desbancar Google i Apple, mentre que Zara i Movistar abandonen el 'Top 50', segons l'edició 2019 del rnquing BrandZTM, elaborat per WPP i Kantar.

En concret, el gegant del comer electrnic ha elevat el seu valor el 2019 un 52%, fins arribar als 315.505 milions de dlars (278.974 milions d'euros), cosa que li ha perms avanar Apple, segon amb 309.527 milions de dlars (273.688,3 milions d'euros) i Google, amb 309.000 milions de dlars (273.222,3 milions d'euros) i ha posat fi a 12 anys de dominació conjunta en els quals les tecnolgiques han anat alternant-se el lloc de la marca més valuosa del món.

D'aquesta manera, completen el 'top 10' Microsoft, Visa, Facebook, Alibaba, que guanya una plaa i es converteix en la marca xinesa més valuosa del món, Tencent, McDonald's i AT& T.

L'informe mostra que les marques tecnolgiques dominen aquest rnquing des dels seus inicis el 2006. Així, la marca que ha augmentat més el seu valor és Instagram, que l'any 2019 gairebé dulpica el seu valor (amb un 95 % de creixement respecte a l'any anterior), i es converteix en la marca que més posicions escala, 47, fins a collocar-se en el lloc 44 amb un valor de marca de 28.205 milions de dlars (24.942,02 milions d'euros).

ZARA I MOVISTAR, LES ÚNIQUES MARQUES ESPANYOLES

D'altra banda, Zara i Movistar continuen com les úniques empreses espanyoles en aquest prestigiós rnquing, per en aquesta edició abandonen el 'Top-50'.

El vaixell almirall d'Inditex, que era entre les 50 marques més valuoses des del 2012, perd un 16% del seu valor de marca i es colloca en la posició 61, per continua sent la segona marca més valuosa de moda per darrere de Nike, mentre que el valor de Movistar, que se situa en el lloc 75, cau un 15%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés