Publicado 19/2/2020 18:59:21 +01:00CET

Aconsegueixen enganyar amb un adhesiu el sistema de conducció autònoma d'un Tesla perquè acceleri de manera autònoma

Tesla.
Tesla. - PIXABAY - Archivo

MADRID, 19 Feb. (PORTALTIC/EP) -

Un grup d'investigadors de la companyia de ciberseguretat McAfee ha demostrat que es pot enganyar el sistema d'un cotxe Tesla col·locant un adhesiu als senyals de trànsit perquè el vehicle acceleri de manera autònoma a 140 quilòmetres per hora en una zona de 50.

Els vehicles Tesla tenen un sistema de càmeres Mobileye EyeQ3 que poden llegir els senyals de límits de velocitat i enviar la informació al sistema de velocitat de creuer automàtic del vehicle.

Per enganyar el sistema, els investigadors de McAfee van col·locar un petit adhesiu en un senyal de límit de velocitat de 35 milles per hora (al voltant de 50 quilòmetres per hora), per fer que es confondre al número 3 amb un 8 segons expliquen en un comunicat.

D'aquesta manera, la càmera tant del Tesla Model X com del Model S (tots dos del 2016) va llegir que en el senyal posava 85 milles per hora (140km/h) i tots dos vehicles van accelerar fins a aconseguir aquesta velocitat, superant així el límit de velocitat permesa.

"Fins i tot per als ulls, el senyal no sembla sospitosa i molts que la van veure no es van adonar que la senyal havia estat modificada", han indicat els investigadors Steve Povolny i Shivangee Trivedi.

"Un petit tros d'adhesiu és l'únic que va caldre per fer que la càmera MobilEye predigués que el senyal era de 85 milles per hora", han asseverat.

Després d'una investigació de 18 mesos, els investigadors també han recalcat que després van fer les mateixes proves amb un vehicle Tesla del 2020 amb l'última versió de la càmera MobilEye, i el sistema semblava que no era susceptible a la classificació errònia.