Actualizado 30/11/2018 20:14

El 86% dels espanyols realitza les seves compres a través del mòbil, sis punts per sobre de la mitjana europea

Aplicació Android 1000 botigues compres online
EUROPA PRESS - Archivo

Vuit de cada deu espanyols farà les seves compres de Nadal a través del mòbil

MADRID, 30 Nov. (EUROPA PRESS) -

El 86% dels espanyols afirma que utilitza el seu dispositiu mòbil per fer les seves compres, sis punts per sobre de la mitjana d'Europa (80%), segons un estudi elaborat per Mastercard entre més de 18.000 usuaris europeus.

Més de la meitat dels espanyols (52%) fa ús del telèfon mòbil com a mitjà de pagament sovint, enfront d'un 21%, que ho fa de manera ocasional. Respecte a la freqüència europea, Espanya es troba en tercera posició, amb un 43% que afirma que compra almenys una vegada a la setmana a través del seu dispositiu, per darrere del Regne Unit i Alemanya, ambdues amb un 47%.

COMPRES NADALENQUES

El 83% dels espanyols planeja fer ús dels seus 'smartphones' per realitzar les seves compres aquest Nadal, col·locant-se al capdavant respecte a la resta de països europeus, i només superada pels italians (85%).

Mastercard analitza també el lloc des del qual s'adquiriran els regals, sent el sofà el favorit tant per als espanyols (84%) com per al conjunt d'enquestats (82%). Així mateix, gairebé un de cada quatre dels espanyols (24%) ho farà des del seu llit.

No obstant això, l'estudi revela que les compres més significatives es realitzaran tant en un trajecte en transport públic com esperant-ho (20% dels espanyols). Li segueixen a la feina (16%), estant de compres al carrer o en centres comercials (9%) i des de la banyera (9%).

Quant a l'horari, per als europeus (49%) i per als espanyols (50%), la franja preferida és de 17.00 hores a 21.00 hores en els dies entre setmana. El segon moment més esmentat és de dilluns a divendres de 12.00 hores a 17.00 hores, amb un 42% d'europeus i un 41% d'espanyols.

RAONS PER COMPRAR A TRAVÉS DEL MÒBIL

Mastercard afirma que les principals raons per les quals els usuaris opten per comprar a través dels seus telèfons són, per als espanyols, la possibilitat de realitzar les compres amb un sol clic (48%), l'increment de la velocitat (41%), la navegació senzilla (38%) i les garanties de seguretat (20%).

Per a la mitjana dels europeus, un 44% prioritza la velocitat i concedeix menys importància a les compres en un sol clic (33%), la navegació més senzilla (30%) i la seguretat (14%). Espanya es troba entre els països que més valoren la seguretat del pagament mòbil, només darrere del Regne Unit (22%), Irlanda (21%) i França (20%).

ROBA I ACCESSORIS, EL QUE MÉS ES COMPRA

Més de la meitat dels europeus (54%) han comprat alguna vegada roba i accessoris a través de dispositius mòbils, percentatge que augmenta al 62% en el cas d'Espanya, situant-se únicament per darrere d'Alemanya (68%).

En segon lloc, un 51% dels espanyols afirma haver adquirit serveis relacionats amb el viatge, xifra molt superior a la mitjana europea (37%). Entre els favorits dels espanyols també destaquen els concerts (45%), els llibres (41%) i els productes electrònics (40%).

En els últims 12 mesos el 83% dels espanyols i el 75% dels europeus han utilitzat aplicacions de compres per al seu comerç mòbil, i en el cas d'Espanya, el 66% va afirmar que utilitza de dos a cinc aplicacions.

"L'informe reflecteix que els espanyols sempre han estat al capdavant a l'hora de provar les noves tecnologies i el pagament i la compra amb el mòbil no es queden enrere", ha conclòs la directora general de Mastercard Espanya, Paloma Real.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés