El 30% disposa d'una botiga en línia operativa
BARCELONA, 23 Mar. (EUROPA PRESS) -
El 70% dels comerços catalans té web pròpia i un 87% compta amb un perfil en xarxes socials per dur a terme accions promocionals, sent Facebook la que registra una penetració més elevada (97%), seguida d'Instagram (63%) i Twitter (44%), ha informat la Conselleria d'Empresa en un comunicat.
Així s'extreu d''Autodiagnosi TIC', una eina d'autoavaluació en la qual han participat 1.229 comerços catalans i que la Generalitat ha presentat aquest divendres en el marc de la Setmana del Comerç.
"Van per bon camí, amb un nivell intermedi en digitalització, però amb camp per recórrer i marge de millora per generar accions que impulsin la seva competitivitat", ha destacat la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta.
A més, el 47% dels comerciants realitza accions de comunicació digital, principalment a través de butlletins i 'newsletters', i un 30% disposa d'una botiga en línia operativa, que aprofiten per vendre mercats exteriors.
Així, un 35% dels comerciants que venen a través d'Internet ho fa a Catalunya i en la resta de l'Estat, i un 14% ven i envia a països europeus i de la resta del món.
Per sectors, els comerços i empreses dedicats a l'oci i la cultura són els que presenten una implantació digital més gran, amb un 54%, mentre que l'equipament per a la persona obté un 49%, per a la llar un 45%, l'alimentació un 44% i la salut i la bellesa un 43%.