BARCELONA, 23 gen. (EUROPA PRESS) -
L'avantprojecte del dic del pantà de Rialb (Lleida) inclourà espais lúdics i actuacions per reduir les zones inundables i protegir així l'horta d'Oliana, segons el Ministeri de Medi Ambient.
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre ha unificat en l'avantprojecte dos documents ja existents: el projecte del dic, elaborat pel propi organisme de la Conca i el de protecció de l'horta d'Oliana, aportat per l'Ajuntament de la localitat.
La construcció del dic servirà per crear un llac artificial en el qual es delimitaran zones per al bany, per a esports nàutics sense motor, per a observatoris d'aus i per a la pràctica controlada de pesca, a més d'itineraris a peu i en bicicleta. El llac artificial tindrà un volum d'embassament de 2,14 hectòmetres cúbics i inclourà una superfície d'illes de 23.729 metres quadrats.
Les actuacions a la cua de l'embassament de Rialb també crearan una àrea de vegetació autòctona amb una reforestació de 374.649 metres quadrats i el condicionament de 35.203 metres quadrats d'aiguamolls que serviran de refugi i protecció de l'avifauna. Es plantaran 125.871 arbres, arbustos i plantes aquàtiques.