MADRID, 9 maig (EUROPA PRESS) -
El president d'Ucraïna, Voldímir Zelenski, ha insistit aquest dilluns que tard o d'hora venceran i expulsaran les "hordes nazis" que arriben de Moscou perquè mentre els russos lluiten "pel führer", els ucraïnesos ho fan per "la llibertat" i perquè la victòria dels seus avantpassats "no sigui en va".
Amb motiu del Dia de la Victòria, en la qual es commemora el triomf de l'Exèrcit Roig sobre l'Alemanya nazi, Zelenski s'ha adreçat als seus compatriotes a través d'un vídeo gravat al centre de Kíiv, per insistir que continuaran presentant batalla a les "bàrbares" tropes russes.
"Això no és una guerra entre dos exèrcits. És una guerra entre dues cosmovisions. Bàrbars que disparen contra el Museu Skovoroda i creuen que els seus míssils poden destruir la nostra filosofia. Els molesta, perquè és estranya per a ells, els espanta. Som persones lliures que busquem el nostre propi camí. Avui els fem la guerra i no donarem a ningú un tros de la nostra terra", ha emfatitzat.
"Avui celebrem el Dia de la Victòria sobre el nazisme i no regalarem a ningú un tros de la nostra història. Estem orgullosos dels nostres avantpassats que, juntament amb altres nacions de la coalició anti-Hitler, van derrotar el nazisme. I no permetrem que ningú s'annexioni aquesta victòria, no permetrem que se l'apropiïn", ha remarcat el president ucraïnès.
Així, ha aplaudit que els seus compatriotes no hagin dubtat a celebrar aquesta festivitat perquè era precisament això el que volia Rússia. "L'enemic somiava que els ucraïnesos es negessin a celebrar el 9 de maig (...) perquè la paraula 'desnazificació' tingués sentit", creu.
Zelenski ha volgut recordar els "milions d'ucraïnesos" que van lluitar contra el nazisme en la II Guerra Mundial, van expulsar els nazis de Lugansk, Donetsk i Crimea i alliberar ciutats com Kherson, Melitópol, Berdiansk i Mariúpol, "ciutats especialment inspiradores a avui dia".
"Hem passat per diferents guerres, però en totes hem tingut una mateixa finalitat. La nostra terra va ser sembrada amb bales i projectils, però cap enemic hi ha pogut arrelar. Els carros i tancs enemics van cavalcar pels nostres camps, però no han donat fruit. Fletxes i coets van volar sobre el cel, però ningú no ha eclipsat el nostre firmament", ha inspirat.
"Tard o d'hora guanyarem. Bé sigui aquestes hordes, bé sigui el nazisme, bé sigui la mescla del primer i el segon, que és l'enemic actual, nosaltres guanyarem perquè aquesta és la nostra terra. Perquè mentre ells lluiten pel pare rei, el führer, el partit i el líder; nosaltres lluitem per la mare pàtria", ha dit.
"No hem lluitat mai contra ningú. Sempre hem lluitat per nosaltres, per la nostra llibertat, per la nostra independència, perquè la victòria dels nostres avantpassats no sigui en va. Van lluitar per la nostra llibertat i van guanyar. Lluitem per la nostra llibertat, per la llibertat dels nostres fills, i per això vencerem", ha emfatitzat Zelenski.