Embajada de Ucrania ante la Santa Sede
ROMA 13 maig (EUROPA PRESS) -
El president ucrans, Volodimir Zelenski, s'ha reunit aquesta tarda durant 40 minuts amb el Papa al Vatic i, amb la m en el cor, li ha dit: "És un gran honor". El Papa li ha contestat: "Grcies per la visita".
Així s'ha pogut veure en el vídeo de la trobada enregistrada per les cmeres del Vatic, que s'han apagat una vegada el Papa i Zelenski s'han assegut cara a cara a la sala privada Auletta contigua a l'aula Pau VI. La reunió no ha tingut lloc a la biblioteca del Palau Apostlic com és habitual en les visites dels caps d'Estat o de Govern.
El mandatari ucrans es reuneix amb el Pontífex després les trobades que ha mantingut al matí amb el president de la República italiana, Sergio Mattarella, i la primera ministra italiana, Giorgia Meloni.
El Papa ha obsequiat Zelenski amb un relleu en bronze que representa una branca d'olivera, símbol de la pau, i amb documents del seu pontificat, com el Missatge per a la Jornada de la Pau d'enguany, el document sobre la fraternitat humana, el llibre sobre la 'Statio Orbis' del 27 de mar de 2020 i el volum 'Una encíclica sobre la pau a Ucrana'.
Zelenski ha lliurat al Papa una obra d'art feta amb una placa antibales i un quadre titulat 'Prdua' que simbolitza l'assassinat de nens durant el conflicte bllic que va comenar el 24 de febrer del 2022.
Zelenski ha arribat a les 16.10 en un cotxe blindat al Vatic per reunir-se amb el Pontífex en el marc del seu viatge llampec a Roma. Tots els carrers adjacents a la plaa de Sant Pere han estat prviament tallats al trnsit com a part del dispositiu de seguretat desplegat a la ciutat de Roma amb més de 1.000 agents patrullant els carrers.
És la primera visita del líder ucrans al Vatic des de l'inici de la guerra, el 24 de febrer de 2022, per la segona reunió entre el líder ucrans i el pontífex després de la de febrer del 2020, dos anys abans de la invasió.
El cara a cara entre Francesc i Zelenski es produeix dues setmanes després de la reunió del Papa amb l'ambaixador de la Federació Russa davant la Santa Seu, Aleksandr Avdeev 8que aquest mes deixar el seu encrrec com a representant del Govern de Vladimir Putin) i només un parell de setmanes després que el Pontífex rebés en el Palau Apostlic del Vatic el primer ministre d'Ucrana, Denys Shmyhal.