Publicat 07/12/2023 13:23

Ucraïna xifra en 28.000 els civils en captivitat russa

Archivo - El comissionat per als Drets Humans del Parlament d'Ucrana, Dmitró Lubinets
Europa Press/Contacto/Kaniuka Ruslan - Arxiu

Kíiv informa que hi ha més de 19.500 nens ucranesos que han estat deportats

MADRID, 7 des. (EUROPA PRESS) -

El comissionat per als Drets Humans del Parlament d'Ucrana, Dmitró Lubinets, ha informat aquest dijous que hi ha 28.000 civils ucranesos en captivitat russa des que va comenar la invasió el 24 de febrer del 2022.

"Els ostatges són, a parer meu, una nova forma de repressió contra la població civil", ha dit Lubinets en una conferncia internacional sobre drets humans, en qu ha explicat que unes 2.000 d'aquestes persones superen els 65 anys.

"No podem controlar el seu estat de salut, no podem accedir a les presons russes i no podem subministrar-los medicaments (...) Hi ha casos d'ucranesos més grans de 80 anys que són capturats només per declaracions proucraneses. I novament, no podem fer res per ells", ha denunciat.

Lubinets també ha revelat que hi ha més de 19.500 nens ucranesos que han estat portats per la fora a territori rus. "Aix en un context en qu Rússia continua deportant més i més grups de nens ucranesos del nostre territori cada dia", ha dit, segons recull l'agncia Ukrinform.

Alhora, ha reconegut que Ucrana no disposa actualment de gaires eines per portar tots els nens ucranesos que han estat deportats. "Si retornéssim un nen cada dia, necessitaríem 55 anys", ha dit.

Contingut patrocinat