Zelenski denuncia que es tracta un dels majors atacs combinats de Rússia des de l'inici de la guerra
MADRID, 26 ago. (EUROPA PRESS) -
El Govern d'Ucrana ha denunciat aquest dilluns un atac a gran escala de les Forces Armades de Rússia contra installacions energtiques, que ha afectat a una quinzena de regions, entre elles Kíev, deixant diversos morts i ferits.
El president ucrans, Volodimir Zelenski, ha assegurat es tracta un dels majors atacs combinats de les forces russes des de l'inici de la guerra, doncs haurien llanat, segons els seus clculs, més de cent projectils de diferents tipus i un altre centenar de drons.
"Com la majoria dels atacs russos anteriors, est és igualment covard i té com a objectiu infraestructura civil crítica (...) Desgraciadament hi ha víctimes. El meu més sentit condol a tots els familiars i amics. Hi ha desenes de ferits", ha explicat a través d'un missatge a les seves xarxes socials.
Zelenski ha aprofitat l'ocorregut per tornar a reclamar als socis d'Ucrana el permís necessari per utilitzar l'armament que reben per atacar les posicions russes des de les quals es llancen aquest tipus d'atacs i apunta que el president rus, Vladimir Putin, "només far el que el món li permet fer".
"Cadascun dels nostres socis sap qu decisions es necessiten per posar fi a tota aquesta guerra, i per acabar-la amb justícia. No pot haver-hi restriccions de llarg abast a Ucrana, quan els terroristes no les tenen", ha dit.
En aquest sentit, Zelenski ha lamentat que les forces ucraneses tingui restriccions armamentístiques, mentre les seves homlogues russes compta amb fins a suport de Corea del Nord. "Estats Units, Regne Unit, Frana tenen el poder d'ajudar-nos a detenir el terrorisme. Es necessiten solucions", ha reclamat.
En aquesta línia ha apuntat també el ministre de l'Interior, Denis Shmigal, qui ha assegurat que per detenir tots aquests atacs "és necessari destruir el lloc des d'on es llancen els míssils russos".
"Ucrana necessita armes de llarg abast i el permís dels seus socis per atacar amb elles objectius russos. Comptem amb el suport dels nostres aliats i farem que Rússia pagui", ha escrit en el seu compte de Telegram.
Shmigal ha precisat que han estat quinze les províncies ucraneses que s'han vist afectats durant els últims bombardejos, entre elles Vínnitsia, Zhitómir, Jmelnitski, Ternópil i Leópolis. A Kíev, els atacs han provocat danys al subministrament elctric, que ha hagut de ser interromput.
El ministre d'Energia d'Ucrana, Herman Galushchenko, ha assegurat que la situació "és difícil" després d'aquests atacs, que un cop més, ha lamentat, busca privar als ucranesos d'electricitat. Per aix, s'han vist obligats a imposar corts d'energia de manera urgent.