Publicat 03/01/2018 15:45

Trump diu que els EUA donaran suport als manifestants iranians "quan arribi el moment"

Donald Trump
CARLOS BARRIA


WASHINGTON, 3 gen. (EUROPA PRESS) -

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha assegurat aquest dimecres que donarà "un gran suport" als iranians que fa gairebé una setmana que es manifesten contra el Govern, en el que suposa el major desafiament per al règim dels aiatol·làs des de la reelecció de Mahmud Ahmadineyad el 2009.

"Gran respecte pel poble d'Iran, que està intentant recuperar el seu Govern corrupte", ha escrit Trump al seu compte oficial de Twitter, on des de fa tres dies consecutius que elogia els iranians que han sortit als carrers de Teheran i altres ciutats.

Trump ja va dir dilluns que confia que aquesta onada de protestes antigovernamentals signifiqui que "l'hora del canvi" ha arribat a l'Iran i en el seu missatge d'aquest dimecres ha promès ajudar, encara que no ha concretat: "Veureu un gran suport dels Estats Units al moment adequat".

Més de 20 persones han mort i més de 450 han estat detingudes des de dijous passat, quan van començar les revoltes. Al principi, els iranians protestaven per les males condicions econòmiques al país, però ja han començat a entonar càntics polítics. "Mort al dictador", s'ha escoltat en al·lusió al líder suprem, l'aiatol·là Alí Jamenei.

Aquest dimecres, en resposta, han tingut lloc les primeres manifestacions a favor del Govern. La televisió estatal ha emès imatges en directe de marxes en Kermanshah, Ilam i Gorgan. "La sang en les nostres venes és un regal per al nostre líder" i "No deixarem sol el nostre líder", han corejat.

Contingut patrocinat