Publicat 06/02/2015 13:01

Els dos motors de l'avió de TransAsia no van donar la potència suficient perquè ascendís

Choque avión taiwan
TWITTER

TAIPEI, 6 febr. (Reuters/EP) -

Els motors de l'avió de TransAsia que va caure a un riu a Taipei dimecres passat cobrant-se la vida de 35 persones no van produir la potència suficient per impulsar els propulsors dos minuts després de l'enlairament, han informat les autoritats aquest divendres, que han precisat que la tripulació va intentar apagar i reiniciar un d'ells.

El vol GE235 portava 58 passatgers i tripulants a bord quan es va precipitar entre els edificis, va passar per sobre d'un pont i va tocar un taxi amb una de les seves ales abans de precipitar-se a les aigües del riu aquest dimecres. Només quinze persones van sobreviure a l'accident.

Les dades de la caixa negra i la gravació de veu de l'aparell bimotor mostren que no només va haver problemes amb el motor dret, sinó també amb l'esquerre i que l'avió va alertar en cinc ocasions d'aturada parada abans d'estavellar-se al centre de Taipei, han informat responsables del Consell de Seguretat d'Aviació.

El motor dret va entrar primer en un estat anomenat d'"auto-feather", el qual redueix la potència al propulsor, ha explicat el director gerent del Consell, Thomas Wang. La tripulació a continuació va reduir l'acceleració del motor esquerre i llavors el va intentar reiniciar, però no va guanyar la suficient potència.

"El primer motor va experimentar un problema 37 segons després de l'enlairament a 1.200 peus", ha indicat Wang. Segons ha dit, el pilot va anunciar que estava en flames, fet que pot succeir quan s'interromp el subministrament de combustible a un motor o quan hi ha una fallada en la combustió, però no es va produir.

"La tripulació del vol va incrementar l'accelerador del motor 2 (...) el motor encara estava funcionant, però cap motor va generar potència", ha prosseguit. Segons Wang, l'aparell podia volar amb un motor. L'avió comptava amb dos motors Pratt & Whitney PW127M. Pratt & Whitney forma part d'United Technologies.

EL PILOT, UN HEROI

El pilot, considerat un heroi per la seva actuació en els últims moments, encara tenia agafada la palanca en la cabina quan es va trobar el seu cos, segons han informat aquest divendres els mitjans. Segons els investigadors, el cos del pilot, Liao Chien Tsung, de 42 anys, i el seu copilot van ser trobats a la cabina amb les cames trencades.

"Van continuar intentant salvar aquest avió fins a l'últim minut", han informat els fiscals implicats en la investigació, segons els mitjans.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés