SAVE THE CHILDREN - Arxiu
LONDRES, 12 abr. (Thomson Reuters Foundation/EP) -
Save The Children serà investigat per la seva resposta a acusacions de mala conducta sexual i fustigació contra alts funcionaris, segons ha informat aquest dimecres l'organisme de vigilància de la caritat del Regne Unit després d'un important escàndol d'abús sexual que va esquitxar el sector d'ajuda global.
La Comissió de Caritat ha assegurat que la investigació se centraria en el maneig de denúncies de l'organització benèfica, com les realitzades contra l'ex-president executiu Justin Forsyth i l'antic cap de política Brendan Cox.
L'organisme de control examinarà com es van tractar les acusacions de mala conducta el 2012 i el 2015 i si es van divulgar per complet a l'organisme que regula les organitzacions benèfiques a Anglaterra i Gal·les.
"Tenim preguntes que han de ser contestades i hem de responsabilitzar formalment la institució de caritat per proporcionar-les de manera clara i oportuna", ha assenyalat Michelle Russell, directora d'investigacions i aplicació de la Comissió de Caridad.
Save the Children i el seu exexecutiu Forsyth es van disculpar el febrer pel seu comportament inadequat cap al personal femení i l'organització va assegurar que els procediments no s'havien dut a terme adequadament en revisar tres queixes en contra seva.
Mentrestant, Cox va admetre que va cometre errors i que es va comportar d'una manera que va causar danys i ofensa a algunes dones quan treballava a Save the Children. Va dimitir el setembre del 2015.
L'organització d'ajuda internacional va afirmar en un comunicat que cooperaria amb la investigació de la Comissió de Caritat. "Ens comprometem a treballar amb la Comissió de Caritat per establir una descripció veraç i precisa dels esdeveniments i la resposta de l'organització benèfica", va afirmar Peter Bennett Jones, president de la junta de fideïcomissaris del Regne Unit de Save the Children. "Si es van cometre errors, actuarem de manera ràpida i decisiva per abordar-los", va asseverar.
Les organitzacions benèfiques en el sector d'ajuda van ser posades sota lupa a principis d'aquest any després que el diari 'The Times' revelés que alguns empleats d'Oxfam van pagar per sexe amb prostitutes a Haití després del terratrèmol que va patir el país el 2010.
Des de llavors s'han compromès a revisar el seu enfocament per fer front a les acusacions de mala conducta sexual i assetjament.
Una enquesta exclusiva realitzada per la Fundació Thomson Reuters al febrer va revelar que més de 120 empleats d'organitzacions benèfiques mundials líders van ser acomiadats o van perdre les seves ocupacions el 2017 per mala conducta sexual.