LONDRES 27 des. (EUROPA PRESS) -
El Govern del Regne Unit ha anunciat que prohibirà la venda de gossos i gats de menys de sis mesos a les botigues, de manera que qui vulgui adquirir o adoptar un cadell d'aquesta edat haurà de contactar directament amb el responsable de la cria o amb un centre d'acolliment d'animals.
El secretari d'Estat de Benestar Animal, David Rutley, ha assegurat que la mesura compta amb el suport del 95 per cent de les persones que van participar en una consulta pública oberta pel Govern, que aspira ara evitar separar els cadells de les seves mares de manera prematura i estalviar-los "llargs viatges".
"Insto qui estigui pensant a comprar un cadell o qualsevol mascota en aquest moment de l'any a parar-se i pensar-ho tranquil·lament. Les mascotes són part de les nostres famílies i és una decisió que requereix una consideració i una planificació acurades", ha assegurat Rutley durant una recent visita a un centre d'animals.
L'Executiu aspira també a promoure l'acolliment, com ha recordat en un comunicat en el qual, de cara als regals d'aquestes dates, insisteix que "les mascotes no haurien de comprar-se per sorpresa". L'última prohibició ha estat aplaudida pels animalistes, principals promotors de la mesura.