Actualitzat 26/01/2016 10:12

La Policia d'Itàlia descobreix a Roma un abocador il·legal en unes catacumbes antigues

ROMA, 26 Gen. (Reuters/EP) -

   La Policia d'Itàlia ha descobert aquest dilluns un abocador il·legal amagat a les restes d'unes antigues catacumbes romanes a la capital, Roma, i a continuació ha procedit a acordonar el lloc i investigar la possible contaminació ambiental a la zona.

   Els mitjans italians han informat que els túnels i les cavernes subterrànies utilitzades com a tombes des del segon segle abans de Crist han estat omplertes d'escombraries des de fa anys, de manera que s'ha contaminat el subsòl de la ciutat.

   L'Ajuntament de Roma ha confirmat que la Policia s'ha fet càrrec de la zona, ubicada al costat de la via Appia, un exemple preservat de la construcció romana.

   Itàlia té alguns dels abocadors més grans d'Europa i ha estat multada amb milions d'euros per part del Tribunal Europeu de Justícia per no netejar les escombraries il·legals.

   La gestió de les escombraries ha estat a més un terreny fèrtil per al crim organitzat al sud del país, especialment en la Terra dels Focs, al nord de Nàpols, on els abocaments han estat incendiats, fet que ha generat una gran contaminació.