MANAGUA 24 jul. (Reuters/EP) -
El president de Nicaragua, Daniel Ortega, ha assegurat aquest dilluns que celebrar eleccions anticipades crearia inestabilitat al país, després que gairebé 300 persones morissin durant les setmanes d'enfrontaments derivats de la repressió governamental contra les protestes.
El principal lobby empresarial de Nicaragua i altres grups han instat el mandatari a avançar les properes eleccions al país, que se celebraran l'any 2021, per poder sortir de la crisi.
En una entrevista a Fox News, Ortega ha assenyalat que ell i la seva dona, Rosario Murillo, qui també és la vicepresidenta del país, no estan tractant de començar una dinastia i que el proper govern no serà triat fins al 2021.
"Avançar les eleccions crearia inestabilitat, inseguretat i empitjoraria les coses", ha afirmat el president de Nicaragua.
Ortega va arribar al poder per primera vegada l'any 1979 després que els rebels sandinistes derroquessin la dictadura de Somoza i després va tornar al poder l'any 2007.
Desenes de milers de persones van sortir als carrers l'abril per una nova llei que va augmentar les contribucions a la seguretat social dels treballadors i ocupadors. Ortega va eliminar les retallades, però la repressió violenta de la dissidència van provocar més protestes.