Publicat 10/09/2023 13:12

Un nou terratrèmol de magnitud 3,9 sacseja la regió de Marràqueix

Archivo - Sismògraf
Europa Press/Contacto/Hugo Moreira - Archivo

MADRID, 10 set. (EUROPA PRESS) -

Un nou terratrèmol de magnitud 3,9 en l'escala Richter ha sacsejat aquest diumenge la regió de Marràqueix, on divendres passat a última hora un greu sisme causava més de 2.000 morts, segons l'últim recompte oficial.

El Servei Geològic dels Estats Units (USGS, per les seves sigles en anglès) ha informat que el nou sisme s'ha produït a les 7.59 hora local (8.59 a l'Espanya peninsular) en una zona muntanyenca situada al sud de la regió de Marràqueix-Safi. L'hipocentre s'ha situat a 10 quilòmetres de profunditat, a mig camí entre les ciutats de Marràqueix i Agadir.

L'Observatori Sismològic Euro-Mediterrani també ha registrat el sisme, tot i que n'eleva la magnitud a 4,5 en l'escala de Richter. Aquest organisme ha registrat un total de nou rèpliques del corriment de divendres d'entre 2 i 4 de magnitud en l'escala de Richter a la regió d'Ighil, província d'Al-Haouz.

El terratrèmol de divendres ha causat 2.012 morts i 2.059 ferits --1.404 en estat greu--, segons l'últim recompte oficial del Ministeri de l'Interior marroquí. La zona està poc habitada, la qual cosa hauria evitat danys personals més rellevants.

Contador



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2023 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés