Publicat 05/12/2017 18:28

Nigèria.- Llargues cues a les benzineres de Nigèria per la pujada de preus


MADRID, 5 des. (EUROPA PRESS) -

Els conductors de Nigèria han denunciat la formació de llargues cues a les benzineres de diverses ciutats del país, inclosa la capital, Abuja, cosa que ha provocat tensions, arran de la pujada de preus que han adoptat algunes d'elles, segons ha informat aquest dimarts l'agència de notícies de Nigèria (NAN, per les seves sigles en anglès).

Les cues, que van començar a formar-se fa dos dies, van empitjorar dilluns al matí quan els conductors van començar a consumir amb pànic, després que algunes de les gasolineres pertanyents a l'Associació Independent del Mercat de Petroli de Nigèria (IPMAN) pugessin el preu del litre de gasolina, que abans costava 145 nairas (uns 0,34 cèntims d'euro) i ara costa 150 nairas (0,35 euros).

Segons ha pogut saber el periòdic local 'The Guardian', a les gasolineres de la Corporació Nacional de Petroli de Nigèria (NNPC), la principal empresa estatal, les cues han estat més grans, ja que l'empresa ha mantingut el preu oficial de la gasolina i els consumidors han acudit de forma massiva. No obstant això, l'empresa s'ha mostrat poc inclinada a vendre combustible.

Les llargues cues s'han produït en diverses ciutats com Kaduna, Sokoto o la capital comercial de Nigèria, Lagos. La NNPC ha afirmat que no preveu pujar el preu del combustible a Nadal i que aquesta possibilitat només és un rumor.

L'empresa estatal també ha assenyalat que aquests rumors són els que han contribuït a la creixent demanda de petroli que s'ha produït al país, encara que ha insistit que la por a una pujada de preus és injustificada.

El director de gestió de NNPC, Maikantu Baru, ha fet una crida a tots els nigerians perquè "deixin de comprar amb pànic" perquè, segons ha afirmat, NNPC "compta amb els productes suficients per atendre tots els consumidors".

El dèficit de petroli i l'estancament que ha patit Nigèria en els últims anys ha provocat que es produeixin aquestes esperes en les gasolineres, així com talls d'electricitat en establiments que depenen del funcionament de generadors.

L'empresa nacional ha sol·licitat la distribució de més combustible a les gasolineres de tot el país després de la compra compulsiva d'aquests dies per "esmorteir els efectes de l'excessiva demanda causada".

Alguns conductors han manifestat el seu descontentament amb aquesta situació i han instat el Govern a actuar amb rapidesa abans que l'assumpte empitjori. Un conductor que s'ha vist afectat, Sifawa Ahmad, ha assenyalat en declaracions a 'The Guardian' que "s'han de fer més esforços per frenar aquest problema, especialment per l'actual realitat socioeconòmica que hi ha al país".

Un controlador d'operacions del Departament de Recursos Petroliers (DPR) de Sokoto, una de les ciutats afectades, ha garantit que aquest problema acabarà aviat, alhora que ha demanat als ciutadans que siguin pacients i no consumeixin amb pànic per evitar conseqüències que serien perilloses.

Contingut patrocinat