Actualitzat 22/05/2025 17:06

Moren tirotejats dos treballadors de l'ambaixada d'Israel a Washington

Agents de la Policia de Washington a l'escena d'un crim
Europa Press/Contacto/Andrew Leyden

MADRID 22 maig (EUROPA PRESS) -

Dos treballadors de l'ambaixada d'Israel a Washington han estat assassinats a trets aquest dimecres a la nit prop del Museu Jueu de la capital nord-americana, un atac que ha estat condemnat per les autoritats de tots dos països i que s'ha saldat amb la detenció d'un únic sospitós.

"Dos membres del personal de l'ambaixada d'Israel han estat assassinats de manera insensata aquesta nit prop del Museu Jueu de Washington. Estem investigant activament i treballant per obtenir més informació", ha anunciat en el seu compte d'X la secretària de Seguretat Interior dels Estats Units, Kristi Noem.

L'ambaixador d'Israel als Estats Units, Yechiel Leiter, ha confirmat en una conferència de premsa que les dues víctimes mortals eren una parella i ha assegurat que "estaven a punt de prometre's". "El jove havia comprat un anell aquesta setmana amb la intenció de proposar-li matrimoni la setmana vinent a Jerusalem", ha relatat.

Posteriorment, el ministre de Diàspora d'Israel, Amichai Chikli, ha identificat una de les víctimes com Yaron Lischinsky, que treballava en el Departament Polític de l'ambaixada israeliana, segons un missatge en el seu compte d'X. La segona víctima, Sarah Milgrim, parella de Lischinsky, ha estat identificada poc després per la delegació a Washington.

La representant de la Policia Metropolitana Pamela Smith ha confirmat en una conferència de premsa que el sospitós --identificat com Elias Rodríguez, de 30 anys procedent de Chicago-- està detingut, i ha descartat que hi hagi més persones implicades en el tiroteig.

 

Contador