PARÍS, 18 nov. (EUROPA PRESS) -
L'índex d'aprovació del president francès, Emmanuel Macron, ha caigut quatre punts més el novembre i se situa ja en el 25 per cent, segons l'últim estudi d'Ifop publicat per 'Le Journal du Dimanche'. Aquesta caiguda es produeix enmig de les intenses mobilitzacions contra la pujada dels impostos als combustibles.
Després d'una treva l'octubre, quan es va mantenir en el 29 per cent, la popularitat de Macron ha tornat a caure el novembre i marca un mínim històric de la seva presidència. Aquesta xifra suposa ja la meitat del 50 per cent que tenia el mandatari el gener d'aquest any.
La caiguda es produeix a més malgrat coincidir amb el centenari de l'Armistici de la Primera Guerra Mundial i d'una ofensiva de relacions públiques que cercava una major proximitat amb la població per contrarestar les acusacions d'elitisme.
Per partits, cada vegada es fa més evident l'aïllament polític de Macron, ja que a la tradicional hostilitat de l'esquerra se suma una caiguda en l'aprovació entre els votants dels Republicans --passa del 27 al 18 per cent). Entre els simpatitzants de La República en Marxa sí que manté el seu suport (84 per cent).
La caiguda és encara més gran per al primer ministre, Edouard Philippe, que cau set punts, fins al 34 per cent. Philippe va anunciar dimecres passat un paquet de mesures per pal·liar l'impacte de la pujada de la taxa als combustibles, però no va aconseguir desactivar unes protestes que aquest dissabte es van saldar amb talls de carreteres, més de 200.000 mobilitzats a tota França i una manifestant morta a Savoia.