MINISTERIO DE DEFENSA ITALIA
MADRID 4 febr. (EUROPA PRESS) -
Itlia i Frana subministraran a Ucrana el sistema de defensa antiaria SAMP/T MAMBA durant la primavera d'aquest 2023, la qual cosa permetria a l'exrcit ucrans defensar gran part del seu territori dels atacs de dron, míssils i avions russos.
Així ho han acordat en una conversa telefnica els ministres de Defensa itali i francs, Guido Crosetto i Sébastien Lecornu, respectivament, segons ha informat l'Executiu gal en un comunicat.
El SAMP/T MAMBA és el primer sistema antimíssils europeu de llarg abast i de concepte franco-itali. La provisió a Ucrana respon a la urgncia expressada pel ministre de defensa ucrans, Oleksí Réznikov, que ha reiterat als seus homlegs la necessitat de protegir les poblacions i la infraestructura civil dels atacs russos des de l'aire.
Així, l'adquisició per part d'Ucrana d'un radar Thales GM200 dimecres 1 de febrer, finanat per Frana amb crrec al fons de suport de 200 milions d'euros, reforar l'eficcia de la Sistema SAMP/T MAMBA, que París i Roma entregaran conjuntament.
L'entrega d'aquest sistema complementa el suport ja proporcionat per Frana i Itlia en termes de defensa aria i altres segments, segons es llegeix en la missiva franco-italiana.
Els ministres de Defensa itali i francs també han reafirmat la seva determinació de continuar donant suport a Ucrana.