MADRID 24 ago. (EUROPA PRESS) -
Mario Eutizia, un home de 48 anys que treballa com a cuidador de persones grans, ha estat detingut a Caserta, als afores de Npols, en confessar que ha matat 4 ancians els 10 últims anys perqu "estaven patint".
Les autoritats han confirmat la mort de 2 persones els últims mesos --Luigi di Marzo, de 89 anys, i Gerardo Chintemi, de 96--, per resta identificar els altres 2, que haurien mort fa 10 anys i els noms dels quals no ha pogut facilitar el detingut perqu diu que no els recorda.
Als 4 els va administrar dosis letals de medicaments suposadament per posar fi al seu patiment, segons recull el diari itali 'Il Corriere della Sera'. La Fiscalia de Santa Maria Capua Vetere investiga ja altres 30 ancians als qu va cuidar Eutizia, per identificar possibles casos addicionals.
En el cas de les 2 primeres morts confessades sense dades, Eutizia assegura que els noms estaven apuntats en el telfon mbil que li van robar quan dormia en un banc.
L'advocat d'Eutizia, Gennaro Romano, ha explicat que en la confessió va relatar que van ser "actes de conscincia". "Est tranquil a la presó, convenut que va fer bé de confessar els assassinats (...). En qualsevol cas, les seves declaracions hauran de ser verificades i per aix tenim plena confiana en el poder judicial", ha dit.
Eutizia est detingut a la presó de Santa Maria Capua Vetere, on continua amb el seu tractament per les nombroses patologies que pateix, des de diabetis fins a cncer. Dilluns ser interrogat per la jutgessa Alessandra Grammatica, que haur de validar la detenció ordenada per la Fiscalia.