MADRID 29 juny (EUROPA PRESS) -
El servei secret israelià per a l'interior i els territoris palestins, el Shin Bet, ha anunciat la detenció de 60 presumptes membres del Moviment de Resistència Islàmica (Hamas) en els últims tres mesos i a Hebron, Cisjordània, en la que consideren l'operació més important de l'última dècada.
L'operació, que ha comptat amb la col·laboració de la policia i de les forces armades, ha permès desmantellar "una important, complexa i àmplia infraestructura de Hamas a Hebron que "preparava diferents tipus d'atemptats a curt termini". Per això disposaven d'armament que ha estat confiscat: 22 armes de foc, onze granades i altres armes, així com una gran quantitat de munició.
Molts dels detinguts ja havien estat presos, però es dedicaven a reclutar, armar i formar nous membres de Hamas de la zona "per perpetrar atacs amb armes de foc i bombes contra objectius israelians".
"Aquesta és l'operació més àmplia i complexa del Shin Bet a la Judea i Samaria (Cisjordània) en l'última dècada", ha destacat un alt comandament del Shin Bet. "Els membres del grup feien formació en armes, reunien informació d'intel·ligència sobre objectius israelians, fabricaven material explosiu i muntaven artefactes explosius, tot amb l'objectiu de perpetrar atemptats importants en nom de Hamas" a Cisjordània i Israel, ha relatat.
Alguns dels detinguts haurien participat en l'atac amb armes de foc d'agost del 2010 en el qual van morir quatre israelians.