Actualitzat 13/11/2023 10:34

Israel aprova una llei que permet el tancament dels mitjans de comunicació estrangers

Archivo - Imatge d'arxiu d'una bandera d'Israel
Jesús Hellín - Europa Press - Archivo

MADRID, 13 nov. (EUROPA PRESS) -

El gabinet de seguretat d'Israel ha aprovat una llei que permet el tancament dels mitjans de comunicació estrangers que puguin "comprometre la seguretat de l'Estat", segons ha publicat aquest dilluns el canal israelià Kan 12.

Cal destacar que el ministre de Comunicació del país, Shlomo Karhi, ha carregat les últimes setmanes contra la televisió qatariana Al-Jazeera i contra la cadena Al-Mayadin, afí a l'Iran, per la seva cobertura de la guerra entre Israel i el Moviment de Resistència Islàmica (Hamas), iniciada el passat 7 d'octubre.

A més a més, el president israelià, Isaac Herzog, també s'havia mostrat molt crític amb la cobertura de la cadena de televisió britànica BBC durant la reunió amb el primer ministre del Regne Unit, Rishi Sunak, al qual va traslladar que "la presentació de Hamas per part de la BBC és una distorsió dels fets".

La Franja de Gaza està sotmesa a un setge per part d'Israel i és l'escenari d'una ofensiva militar en resposta als atacs el 7 d'octubre de Hamas, que van deixar prop de 1.200 morts i més de 240 ostatges, segons les autoritats israelianes.

Les autoritats de Gaza han assenyalat que els atacs israelians s'han saldat fins ara amb més d'11.100 morts, entre ells més de 4.800 nens, mentre que 172 palestins han mort a mans de les forces israelianes o en atacs dels colons a Cisjordània i Jerusalem Est.

Contador



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2023 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés