MADRID, 25 abr. (EUROPA PRESS) -
Cinc polítics opositors veneolans han estat inhabilitats aquest dimecres per exercir crrecs públics entre un i quinze anys, ha anunciat la Contraloria General de la República de Veneuela.
La decisió, publicada a la pgina web de l'organisme, afecta a Juan Carlos Caldera, qui estar inhabilitat per un període de dotze mesos, mentre que Carlos Ocariz, Tomás Guanipa i els alcaldes Elías Sayeh i José Antonio Fernández López, ho estaran per 15 anys.
La Contraloria no precisa els motius de les inhabilitacions d'aquests polítics que, segons recullen mitjos locals, són potencials candidats a les eleccions regionals i municipals que han de celebrar-se al 2025.
La Plataforma Unitria Democrtica (PUD) ha condemnat aquestes mesures "dirigides a membres de les forces democrtiques". "Des del rgim insisteixen a seguir violant els Drets Humans i polítics de la dirigncia democrtica i de tots els ciutadans veneolans, per no podran apartar-nos de la ruta electoral en la qual conquistarem, aquest proper 28 de juliol, el canvi tan desitjat pels veneolans", ha declarat la Plataforma Unitria Democrtica en el seu compte de la xarxa social X.
Per la seva banda, el principal candidat de l'oposició per a les eleccions presidencials a Veneuela, Edmundo González Urrutia, ha expressat a la citada xarxa social la seva solidaritat amb els afectats per aquesta "arbitrria" mesura, "una mostra més de la urgent necessitat de recuperar l'Estat de dret".
Aquestes inhabilitacions se sumen a la de María Corina Machado, destacada candidata de l'oposició, que no podr presentar-se a les eleccions presidencials del 28 de juliol, des que al mar el Consell Nacional Electoral de Veneuela l'imputés una inhabilitació de 15 anys.