Actualitzat 21/05/2021 17:43 CET

El Govern del Regne Unit i els fills de la princesa Diana fan front comú contra la BBC

Archivo - Arxiu - Homenatges a la princesa Diana en l'aniversari de la seva mort.
Rick Findler/PA Wire/dpa - Archivo

MADRID, 21 maig (EUROPA PRESS) -

El Govern del Regne Unit i els dos fills de la difunta princesa Diana, Guillerm i Enric, han expressat consternació pels enganys que van portar Lady Di a acceptar la cèlebre entrevista que es va televisar el 1995 i han qüestionat el paper que hi va tenir la BBC.

La radiotelevisió pública va encarregar a Lord John Dyson una investigació interna sobre les circumstàncies de l'entrevista, que van seguir gairebé 23 milions d'espectadors i en la qual Diana va parlar de les suposades infidelitats del seu marit, el príncep Carles, amb Camilla Parker.

La investigació, les conclusions de la qual es van conèixer dijous, ha avalat les denúncies de la família Spencer, que sempre havia mantingut que el periodista, Martin Bashir, se'ls va acostar amb documents falsos per mirar de guanyar-se la seva confiança.

"Òbviament, estic preocupat per les conclusions de l'informe de Lord Dyson", ha reconegut aquest divendres el primer ministre, Boris Johnson, que espera que la cadena pública faci tot el possible "per assegurar que no torni a passar res semblant", segons recull 'The Guardian'.

El primogènit de Diana i Carles, Guillerm, ha dit que "sobretot està afligit" després de constatar que van enganyar la seva mare, malgrat que no creu que tot sigui a causa d'"un periodista deshonest" i també ha assenyalat la direcció de la BBC que "va mirar cap a una altra banda".

El duc de Cambridge ha afirmat en una declaració que els enganys van afectar "significativament" el que va dir la seva mare davant les càmeres i també la va influir més endavant, quan va augmentar la seva "paranoia" i va empitjorar la relació amb els seus pares.

Al seu torn, el príncep Enric ha culpat la cultura tòxica dels mitjans de comunicació de la mort de la seva mare, que va morir en un accident de trànsit a París el 1997, i ha advertit que algunes d'aquestes pràctiques "encara estan esteses avui dia", segons la BBC.

La BBC ha promès disculpar-se "directament" amb totes les persones que s'hi han vist directament afectades. També ha defensat que des que es va gestar l'entrevista ha millorat els estàndards periodístics per evitar que es produeixin casos semblants.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés