Publicat 16/11/2017 17:13

Google i Facebook introdueixen en els seus serveis indicadors de veracitat per identificar les notícies de qualitat

Trust Project
TRUST PROJECT

MADRID, 16 nov. (Portaltic/EP) -

Les companyies Google i Facebook han anunciat aquest dijous la implantació d'un indicador de veracitat per als articles periodístics difosos a través de les seves respectives plataformes. Aquest servei ha estat desenvolupat pel consorci internacional Trust Project, i ofereix a l'usuari informació relativa al mitjà responsable del contingut publicat.

A través d'un comunicat, Facebook ha explicat que aquest indicador de veracitat amplia les dades ofertes per la xarxa social a través del botó introduït el passat mes d'octubre que aporta informació de context sobre notícies del seu News Feed.

El Trust Project ha publicat vuit indicadors de veracitat que poden ser aportats per les redaccions. La llista està formada per 'Millors pràctiques', 'Experiència de l'autor', 'Tipus de treball', 'Cites i referències', 'Mètodes', 'Ubicació local', 'Veus diverses' i 'Feedback processable', ha detallat Google en un altre comunicat.

Facebook provarà aquest nou servei amb un petit grup de mitjans, amb l'objectiu d'expandir el seu nombre en els propers mesos. Google ha concretat que entre les capçaleres participants s'inclouen la BBC, dpa, The Economist, The Globe and Mail, Hearst Television, Mic, La Repubblica, La Stampa, The Washington Post i The New York Times, entre d'altres.

La xarxa social de Mark Zuckerberg ha explicat que els mitjans ja poden oferir informació addicional sobre les seves polítiques d'ètica, verificació de fets i correcció d'errors, a més de la seva estructura com a organització, les seves dades de contacte i els noms dels seus principals responsables. Aquests indicadors podran mostrar-se com a part de la informació de context dels articles del News Feed.

Facebook ha assegurat que ajudar les persones a accedir a informació de context important "pot ajudar-los a avaluar si els articles són d'un mitjà en el qual confien i si la pròpia història és creïble". La companyia ha afegit que aquest servei forma part dels seus esforços per combatre les notícies falses i la desinformació a través de la plataforma, aportant als usuaris "més context per ajudar-los a prendre decisions més informades".

Per la seva banda, Google ha explicat que en aquests moments està cercant la forma de situar aquests indicadors juntament amb els articles que puguin aparèixer en serveis de la companyia, com el seu cercador web o de notícies. Així, la companyia nord-americana baralla identificadors com 'Tipus de treball', 'Millors pràctiques' o 'Informació de l'autor'.

El consorci Trust Project, que se situa a la Universitat de Santa Clara (Estats Units), ha estat co-fundat per Google i ha treballat amb més de 75 empreses de notícies de tot el món per desenvolupar indicadors "que ajudin la gent a distingir la diferència entre el periodisme de qualitat i el contingut promocional o la desinformació", ha explicat Google.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés