Publicat 21/12/2023 13:56

El flux de lava cessa a Islàndia, tot i que les autoritats veuen "prematur" declarar la fi de l'erupció

Els serveis d'emergncia d'Islndia
Icelandic Coast Guard / Zuma Press / Contactophoto

MADRID 21 des. (EUROPA PRESS) -

La lava ha deixat de fluir a través de l'esquerda oberta dilluns a la zona sud-oest d'Islndia, si bé les autoritats locals han advertit que és "prematur" donar per acabada l'erupció, en vista de la possibilitat que el flux de canals tancats pugui sortir a la superfície.

L'oficina meteorolgica islandesa ha confirmat en un comunicat que l'activitat eruptiva ja no és visible, després que diversos equips han sobrevolat la zona de l'esquerda, de gairebé quatre quilmetres de llarg. Aquests rastrejos han perms constatar que hi continua havent brases a la zona superior de la lava, malgrat la disminució general de l'activitat des de dimecres al vespre.

Les autoritats mantenen la zona tancada i desallotjades milers de persones. Els vens de la localitat de Grindavík, evacuada el 20 de novembre després de les primeres alertes sobre una erupció imminent, han rebut el permís per tornar aquest dijous de manera temporal a la zona.

Contingut patrocinat