BRUSSEL·LES, 12 nov. (EUROPA PRESS) -
Almenys 22 policies han resultat ferits durant els disturbis registrats en la nit del dissabte al diumenge a Brussel·les durant les celebracions per la classificació de la selecció del Marroc pel Mundial de futbol que se celebra el proper estiu a Rússia.
Durant els disturbis van ser incendiats dos cotxes i es van trencar els aparadors d'alguns comerços, que van ser saquejats, segons l'últim balanç publicat aquest diumenge pel comissari de la Policia de Brussel·les, Olivier Slosse.
Una altra persona més està ferida i es troba ingressada en un hospital, encara que no està clar si té relació amb els disturbis, segons informa el diari belga 'Le Soir'. De moment no hi ha detencions, però la Policia examina ja els enregistraments de les càmeres de seguretat per identificar als responsables d'aquests incidents, en el que s'estima que van participar unes 300 persones.
Els agents van respondre amb càrregues policials, es va utilitzar un canó d'aigua en dues ocasions i va intervenir la Policia Federal fins que finalment es va restablir la calma.
El ministre de l'Interior, el nacionalista flamenc Jan Jambon, ha demanat ja a la Inspecció General de la Policia Federal l'obertura d'una investigació després de les crítiques a la tardança de la intervenció policial.
"La violència ha tingut greus conseqüències per comerciants i particulars. També hi ha hagut ferits, sobretot policies", ha indicat un portaveu de Jambon. "És important per nosaltres treballar perquè no es repeteixin aquests incidents", ha postil·lat.