Publicat 23/10/2015 19:51

Els Vint-i-vuit avaluaran dilluns els avenços per evitar nous fraus

Logotipo de Volkswagen (recurso)
VOLKSWAGEN

BRUSSEL·LES, 23 oct. (EUROPA PRESS) -

Els ministres de Medi Ambient de la Unió Europea es reuniran aquest dilluns per avaluar els avenços en les negociacions en marxa per reforçar el control de les emissions contaminants dels vehicles, per evitar que en el futur es produeixin fraus com el del fabricant alemany Volkswagen, que va instal·lar en determinats motors dièsel un programari que manipulava els registres durant els test oficials.

Diversos països han sol·licitat que aquest assumpte sigui inclòs a l'agenda de la reunió, amb l'objectiu d'obtenir més informació sobre com s'està tractant l'escàndol a àmbit europeu, segons han informat fonts diplomàtiques.

La UE ultima l'entrada en vigor a partir del pròxim mes de gener de proves d'emissions en condicions reals de conducció, que completin els actuals test de laboratori, però queda per determinar el pes que aquests nous controls tindran a l'hora de concedir els permisos.

Les discussions se centren ara en el període de transició fins que el nou sistema de proves sigui vinculant, ja que en un primer moment seran només tests consultius.

Alguns estats membres, entre els quals hi ha Alemanya i Espanya, són partidaris d'"ajornar" o "flexibilitzar" el calendari que defensa Brussel·les, que vol que s'introdueixin de manera progressiva des del 2017 i siguin obligatoris i vinculants per a tots els vehicles a partir del 2018.

Els nivells màxims de contaminació d'òxid de nitrogen (NOx) que permeten les normes comunitàries són de 80 mg per quilòmetre, però des de fa temps els experts són conscients de la "diferència" que existeix entre els registres al laboratori i a la carretera, segons concedeixen les fonts consultades.

Per aquesta raó, l'Executiu comunitari sosté que aquest límit de 80 mg d'emissions de NOx en els motors dièsel dels nous vehicles ha de ser obligatori en els tests a la carretera des del 2018, tot i que preveu un període transitori de dos anys durant els quals es permetria una flexibilitat del 60%, segons han explicat fonts comunitàries.

VOT DIMECRES 28

Aquesta proposta ha estat discutida tècnicament i hi ha delegacions que mantenen reserves i demanen més flexibilitat. Els estats membres tornaran a examinar-la dimecres que ve, 28 d'octubre, en una reunió de la comissió tècnica de vehicles de motor i s'espera que se sotmeti a votació.

Si la Comissió aconsegueix el suport d'una majoria qualificada de països la proposta seguirà endavant en la seva tramitació en el Consell i el Parlament Europeu, però si no ho aconsegueix seria elevada al Consell, segons apunten fonts europees, perquè els estats membre es pronunciïn de manera més clara i sota "pressió pública".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés