SINGAPUR/ADDIS ABEBA, 3 abr. (Reuters/EP) -
Els pilots del vol ET302 d'Ethiopian Airlines, que es va estavellar el 10 de mar poc després d'enlairar-se d'Addis Abeba i que va acabar amb la vida de 157 persones, van seguir els procediments d'emergncia del fabricador Boeing per al model 737 MAX 8 per no van aconseguir recuperar el control de l'aeronau, segons ha informat el diari 'The Wall Street Journal'.
El fabricant nord-americ Boeing va publicar unes directrius perqu els pilots poguessin desactivar el sistema automtic d'estabilització del model 737 MAX després de l'accident d'un Boeing 737 MAX 8 que va acabar amb la vida de 189 persones en un vol de Lion Air a Indonsia l'octubre del 2018.
Citant fonts coneixedores de la investigació del sinistre aeri a Etipia, el diari 'The Wall Street Journal' ha assenyalat que els pilots havien apagat el sistema automtic d'estabilització (MCAS, en angls) en un primer moment quan estava provocant que l'avió baixés la part frontal després de l'enlairament.
Posteriorment, els pilots van utilitzar un comandament manual per mirar d'estabilitzar l'avió per finalment van decidir restablir el subministrament elctric per reprendre el sistema de control de rumb perqu l'intent manual no havia aconseguit l'objectiu d'estabilitzar l'aeronau.
En reactivar el subministrament elctric el sistema automtic d'estabilització MCAS va reprendre la seva activitat i la part frontal de l'aeronau va continuar baixant. L'informe preliminar de la investigació de les autoritats d'Etipia sobre l'accident del vol ET302 encara no han estat publicades i s'espera que es faci públic durant els propers dies.