Actualitzat 31/05/2015 12:40

Els nens del Nepal tornen a l'escola

Niños en Nepal, en un espacio coordinado por Plan Internacional
Foto: PLAN INTERNACIONAL

   MADRID, 31 Maig (EUROPA PRESS) -

   Uns 14.000 nens, les escoles dels quals van ser destruïdes o greument danyades a causa dels dos terratrèmols, estan anant a classe en centres temporals d'aprenentatge per primera vegada en cinc setmanes. Utilitzen materials educatius, d'oci i de primera infància proporcionats per l'Alt Comissionat de les Nacions Unides per a la Infància (Unicef) i altres aliats.

   "A causa del nivell de destrucció que escoles i centres educatius van patir als districtes més afectats, aquest és un primer pas per garantir l'educació d'aquests nens", apunta la institució, que remarca els "esforços addicionals per promoure de manera urgent que tornin a l'escola molts més nens".

   "L'evidència mostra que els nens que deixen d'anar a l'escola durant períodes prolongats de temps després d'un desastre tenen cada vegada menys probabilitats de tornar a les aules", explica Tomoo Hozumi, representant de l'Unicef Nepal.

   Més de 100 equips d'enginyers d'estructures estan treballant en els districtes afectats per reunir dades sobre el grau dels danys i identificar les aules segures i insegures. Ja s'han realitzat avaluacions estructurals a més de 1.230 blocs escolars.

   A més, s'han creat 137 centres d'aprenentatge temporals (TLC), que beneficien uns 14.000 nens dels 16 districtes més afectats pels dos terratrèmols.

   El 58 % dels vuit milions de dòlars en subministraments d'emergència d'educació planificats ja estan llestos per ser enviats per l'Unicef i, com a part de la campanya en mitjans de comunicació, s'han emès missatges clau sobre "la tornada a l'escola" centrats en la importància de l'educació en situacions d'emergència i referents a la seguretat, l'accés universal, i el paper dels pares i les comunitats.

   L'Unifef remarca, tot i això, que encara hi queda molt per fer per arribar als 985.000 nens que no podran tornar a classe avui i que enfronten un elevat risc d'abandonar l'educació. En total, 32.000 aules van ser destruïdes i 15.352 aules van resultar danyades després dels dos grans terratrèmols.

   "Estem compromesos a seguir establint espais d'aprenentatge temporals tan ràpid com ens sigui possible perquè cap nen quedi fora de l'escola. Al mateix temps, estem encoratjant les famílies a enviar els seus fills a les escoles que han estat designades com a segures, i instem les comunitats a prestar el seu suport a la campanya de Tornada a l'Escola", informa Hozumi.

   "L'educació no pot esperar, especialment durant el període immediatament posterior als desastres naturals com els terratrèmols  ocorreguts al Nepal", ha dit.

   "Tot i que la reconstrucció de milers d'escoles és, sens dubte, una prioritat en la fase de recuperació, si no som capaços de proporcionar com a mínim una solució temporal immediata, correm el risc de perdre molts nens que d'una altra manera podrien beneficiar-se dels nostres esforços per construir millor el sistema educatiu", conclou.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés