Actualitzat 04/06/2025 17:05

Dimiteix el primer ministre dels Països Baixos després de la sortida del PVV

Archivo - El primer ministre dels Països Baixos, Dick Schoof
Europa Press/Contacto/Nicolas Landemard - Archivo

MADRID 3 juny (EUROPA PRESS) -

El primer ministre dels Països Baixos, Dick Schoof, ha presentat aquest dimarts la dimissió poc després que el líder de l'ultradretà Partit per la Llibertat (PVV), Geert Wilders, hagi anunciat la sortida de la seva formació del govern de coalició.

Schoof, que formalitzarà la dimissió davant el rei, ha confirmat que continuarà com a primer ministre interí fins que se celebrin eleccions i ha qualificat la sortida de PVV d'"irresponsable i innecessària", segons ha recollit la cadena de radiodifusió NOS.

El col·lapse del Govern neerlandès es produeix després que Wilders hagi anunciat aquest mateix dimarts que es retira de la coalició per la manca d'acord respecte al pla de deu punts sobre immigració presentat per la seva formació.

 

Contador