Publicat 13/01/2018 10:44

Cuba se suma a la condemna internacional a les declaracions de Trump sobre els "països de merda"

   MADRID, 13 gen. (EUROPA PRESS) -

   El Ministeri d'Afers exteriors de Cuba ha condemnat en un comunicat les declaracions del mandatari dels EUA, Donald Trump, sobre Haití, El Salvador i països africans, als quals l'inquilí de la Casa Blanca va qualificar de "països de merda" --declaracions ratificades per múltiples fonts encara que Trump va posar-hi fre assegurant que mai va dir aquesta expressió-- .

   "El Ministeri de Relacions Exteriors de la República de Cuba, condemna enèrgicament les declaracions racistes, denigrantes i grolleres del President dels Estats Units d'Amèrica, sobre Haití, El Salvador, estats africans i d'altres continents, en el transcurs d'una negociació sobre el programa migratori conegut com DACA, que va tenir lloc a la Casa Blanca", segons el comunicat, difós a última hora del divendres per l'òrgan oficial del Govern cubà, 'Granma'.

   La nota assenyala a més que "aquestes declaracions plenes d'odi i de menyspreu, produeixen indignació al poble cubà, orgullós de l'aportació que al llarg de la seva història han fet nacionals i els seus descendents de diverses latituds, particularment africans i haitians, des del mateix moment que es va forjar la nostra nacionalitat".

   "Cuba se suma al fort rebuig que aquestes declaracions han concitat a tot el món, especialment als països del Sud. El Ministeri de Relacions Exteriors expressa la seva més sentida solidaritat amb tots els països ofesos", emfatitza la nota.

Contingut patrocinat