MADRID 6 ago. (EUROPA PRESS) -
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha destacat aquest dijous que la vacuna de la Covid-19 podria estar llesta abans de les eleccions presidencials de novembre, molt abans del que els experts estimen.
En una entrevista amb l'emissora de radi WTAM, el magnat novaiorqus ha assenyalat que la vacuna podria estar llesta "abans que finalitzi l'any" i ha subratllat que el país compta amb "grans companyies", "les millors del món". "Tindrem vacunes molt d'hora", ha afirmat.
El principal responsable científic en la lluita contra el coronavirus al país nord-americ, Anthony Fauci, ha manifestat en diverses ocasions que la vacuna no estar disponible fins a ben entrat l'any 2021.
Les paraules de Trump es produeixen enmig de les crítiques per la mala gestió de l'Administració de la pandmia de coronavirus. Estats Units segueix sent el país amb més contagis de coronavirus, amb 4,8 milions d'infectats i 158.606 morts.
No obstant aix, el president no ha adms cap error a l'hora de gestionar la crisi sanitria desencadenada pel virus i ha destacat que els "governadors són els que governen els estats". "Crec que que hem fet un treball increble", ha defensat.
En aquest sentit, ha rebutjat que les eleccions de novembre suposin un referndum sobre la gestió del seu Govern enfront del coronavirus. "No crec que ho sigui. He fet el que ningú ha fet en els primers tres anys i mig de la meva Presidncia", ha recalcat.
Fauci, per la seva banda, ha alertat aquesta setmana que un augment dels casos en ciutats com Washington, Boston i Chicago pot "implicar molts problemes de cara al futur".