Publicat 30/10/2019 11:57

Confirmen la primera detenció pels danys en estacions de metro a Santiago de Xile

Un vagó de metro atacat a Xile
JOSE FRANCISCO ZUÑIGA/ JF IMAGE PRO

MADRID 30 oct. (EUROPA PRESS) -

La Fiscalia Metropolitana Sud de Santiago de Xile ha confirmat aquest dimarts la detenció d'un home per danys en estacions de metro de la capital, durant una operació conjunta de la Brigada d'Investigacions Policials Especials (BIPE) i de la Policia d'Investigacions (PDI).

La Fiscalia ha detallat que la detenció s'ha dut a terme pels danys que s'han produt a l'estació de metro de San Joaquín, segons ha informat l'emissora Cooperativa.

Així mateix, la Fiscalia ha indicat que la persona ha estat identificada grcies a les cmeres de seguretat i les imatges que s'han publicat a les xarxes socials.

El detingut ha estat identificat com R.C.W, un ciutad xil de 35 anys, qui va ser arrestat cap a les 19.00 (hora local), segons Radio Bío-Bío.

La BIPE ha assenyalat que s'est investigant la participació d'altres persones en aquests fets, així com la participació del detingut en situacions semblants en altres estacions.

Les protestes van comenar el 17 d'octubre arran de la quarta pujada del preu del bitllet de metro en pocs mesos i van créixer rpidament per denunciar la desigualtat social. Després d'una setmana, el president del país, Sebastián Piñera, ha presentat una "agenda social" i ha remodelat el Govern per donar resposta a les preocupacions dels xilens.

Almenys 20 persones han mort, més de mil han resultat ferides i més de 3.000 han estat detingudes. A més a més, l'Institut Nacional de Drets Humans ha denunciat abusos de les forces de seguretat contra els arrestats que inclourien tortures i vexacions, entre d'altres.

Contingut patrocinat