Actualitzat 02/02/2015 10:38

El capità del vol d'AirAsia va abandonar el seu lloc abans que el copilot perdés el control

AirAsia
Foto: AIRASIA

SINGAPUR/JAKARTA/PARÍS, 2 Feb. (Reuters/EP)

El capità de l'avió d'AirAsia que es va estavellar al mar de Java el mes de desembre passat havia abandonat el seu lloc abans que el copilot aparentment perdés el control de l'aeronau, i quan va tornar ja era massa tard per superar la situació.

   Els detalls sobre els últims moments del vol QZ8501, que es va estavellar amb 162 persones a bord quan viatjava d'Indonèsia a Singapur, se centraran probablement en el manteniment, procediment i entrenament dels pilots.

   De moment AirAsia ha anunciat que no farà cap comentari sobre els rumors de l'estat de manteniment de l'aeronau mentre continuï la investigació dirigida pel Comitè Nacional de Seguretat del Transport (NTSC).

   Les últimes dades, a les quals ha tingut accés Reuters, sostenen que l'avió va pujar "tan ràpid" com un caça bombarder fins que se li va aturar el motor i va caure a l'aigua.

   La investigació s'estaria centrant en l'estat dels dispositius i com els pilots van encarar la situació. Pel que sembla, les decisions no les hauria adoptat el capità Iriyanto, sinó el copilot francès Remy Plesel, amb menys hores de vol.

   La decisió més polèmica va ser la de tallar l'energia del FAC, una operació inusual, que impedeix al pilot portar l'avió més enllà dels límits segurs, per la qual cosa l'aeronau hauria estat pilotada per Plesel a una gran altura i en condicions complexes.

   Aquesta situació ha sorprès els encarregats de la investigació. "Pots reinciar el FAC, però tallar-li tota l'energia és molt inusual", ha explicat un pilot d'Airbus A320 en condició d'anonimat.

   Una altra de les qüestions és que per fer aquesta acció, el capità s'ha d'aixecar del seu seient, ja que és impossible si aquest és al seu lloc. Els interruptors es troben al panell situat darrere del copilot i no s'hi pot arribar des del costat esquerre, on s'asseu el capità.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés