El CAC alerta que els continguts sexistes es concentren a Internet

Seu del CAC
CAC - Archivo
Publicat 5/3/2019 16:05:10CET

La presència de la dona en els informatius no supera el 20%

BARCELONA, 5 Mar. (EUROPA PRESS) -

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha alertat aquest dimarts que els continguts sexistes es concentren a Internet, i s'han moderat en ràdio i televisió encara que de "manera insuficient".

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona aquest divendres, el CAC, que va començar a analitzar la presència de les dones en els mitjans el 2004, ha subratllat que la ràdio i televisió han aconseguit millorar en alguns aspectes, però que existeix una "allau de continguts a Internet que reprodueixen els estereotips de gènere, alguns d'extrema gravetat".

"Resulta lamentable que en les plataformes d'intercanvi de vídeos, en els blogs i en els webs i xarxes socials hi ha una reculada en la lluita contra la discriminació", ha dit Loppacher, qui ha recordat que va començar a analitzar continguts a Internet el 2015.

El CAC ha elaborat tres informes sobre la violència masclista a Internet --el primer el 2016 i dos el 2018-- i un quart sobre les 'fake news' en relació amb el discurs de gènere el 2018.

Dels continguts que han denunciat el CAC en matèria de violència masclista difososos a Internet, més del 40% han estat suprimits i se n'ha limitat l'accés a més d'un 35%.

CANVIS NORMATIUS

El president del CAC ha celebrat l'aprovació de la directiva europea de serveis de comunicació audiovisual, i ha recordat que ha demanat al Parlament una reforma de la llei audiovisual catalana per adaptar-la als reptes del nou entorn digital.

Loppacher ha dit que mentre es fan els canvis normatius, és necessari concentrar tots els esforços en els continguts a Internet, a més de complementar-los amb l'educació en els menors per a la promoció de la igualtat de les dones.

En la seva anàlisi de ràdio i televisió, el CAC ha considerat que la presència i representació de les dones ha evolucionat positivament, però "encara es troba lluny" de ser paritària ni igualitària.

En el primer informe, el 2004, les dones tenien una presència del 17% de les veus en els informatius, i en el del 2018 ha augmentat al 30%, un percentatge semblant al de la informació sobre actualitat política.

El CAC ha assegurat que, malgrat la tendència de millora sostinguda en el pla quantitatiu, les dones acostumen a associar-se en l'esfera privada, mentre que els homes a activitats professionals, públiques o socials.

En la seva anàlisi, el CAC observa una tendència a augmentar l'atenció informativa en relació amb la violència masclista en la televisió, que ha passat del 0,43% el 2003 a l'1,13% el 2017, i ha triplicat l'atenció informativa.

En l'anàlisi dels estereotips de gènere en la publicitat de joguines en la televisió, el 2004 la meitat eren portadors d'algun estereotip, i en el del 2018 s'ha reduït al 31,2% en general, encara que ha augmentat la presència d'estereotips femenins.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.